Patek: potential sensor

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Září 4 21:36:58 CEST 2010

Zaujimave, tak toto som netusil. Je fakt, ze som zatial vlastne ziadnu poriadnu kopirku znutra nevidel, tak akosi som predpokladal, ze to je viac mechanicka zalezitost nez elektronicka, ale vyzera to, ze vobec nie, resp. ze je to cele zlozitejsie nez som predpokladal.

Inak samozrejme bordel moze vyrazne ovplyvnit meranie - ak je vodivy, tak "pokrivi" tu "vybuleninu" v ekvipotencialach (a tym zmeni napatie na sonde); ak je mierne vodivy a nalepi sa niekde medzi tu velamegaohmovu spatnu vazbu JFETu, tak samozrejme ovplyvni zisk predzosilnovaca; ak sa nalepi na ladicku, tak moze zmenit amplitudu kmitov a tym amplitudu meraneho signalu. Ja som myslel, ze to zlyhalo katastrofalne, t.j. ze to nejde vobec, to by som potom videl na odideny JFET po preskoceni iskry medzi valcom a tym snimacom.

wek