OT: Odvod kondenzatu z kondenzacniho kotle

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Září 2 22:03:47 CEST 2010

>Skusim doma najst nejake "lakmusove" papieriky aby som skusil to pH, ale tych 4.9 co tu niekto pisal, sa mi nezda, to by mi ozaj chutilo kyslo.

No tak som urobil experiment. Vytiahol som hadicu od kotla z cerpadla (ak chcete vediet typ, co NEDOPORUCUJEM po tohtorocnych peripetiach, tak sukromne), strcil som do prazdnej nadoby, a osprchoval som dve (2 ks) deti. Toho kondenzatu je prekvapujuco vela, snad zo tri deci. Papieriky som mal len tie na skusanie mocu, vyslo to niekde medzi pH 5 a 6, mozno skor k 5 (mimochodom cukor a bielkoviny su v poriadku ;-) )... som prekvapeny. Pre istotu som znova ochutnal, nie je to kysle.

Tak som guglil. pH pokozky je 5.5 (olizal som si ruku, nie je kysla), pH cistej vody pri atmosferickych podmienkach je vdaka obsahu CO2 v atmosfere asi 5.7! ( http://en.wikipedia.org/wiki/H2CO3#pH_and_composition_of_a_carbonic_acid_solutions asi v strede je tabulka - sodovka ma asi pH 3.7). Bohuzial som nenasiel vztah medzi pocitom kyslosti a pH, asi to je zlozitejsie nez jednoduche a jazykom nejaky presnejsi pH meter len tak lahko nenahradim :-P .

wek