[OT] Nefunkcni obehove cerpadlo Grundfos - vyreseno

Aleš Novák ales.novak na t-email.cz
Neděle Říjen 31 17:22:27 CET 2010

VN> -----------------------------------------------
VN> -----------------------------------------------------------------------------------

VN> Nechci o namerenych hodnotach polemizovat, ale:
VN> -  vyhrevnost pro zemni plyn - tranzitni- je udavana kolem 9,50 kWh/m3 pri
VN> 15°C (a spis jeste mene)
VN> tim padem i ta vypocitana ucinnost bude o neco nizsi.
VN> Ucinnost kotlu, udavana vetsinou vyrobcu je cca 93% pro standartni a cca
VN> 107% pro kondenzacni, takze si myslim, ze se to tem deklarovanym 107% zase
VN> tak moc nepriblizuje.

VN> Vladimir

http://www.rwe-gasnet.cz/cs/spalne-teplo/jmp/
uvadi vyhrevnost asi 9.55 kWh/m3.

Kdyz mne kubik plynu da 10.45 kWh tepla, vychazi mne ucinnost asi 109%.
To perpetuum mobile nakonec opravdu vymyslime :-) Mozna je plyn
vyhrevnejsi, k tomu nejake chyby mereni, ale plus minus to vychazi.

Spalne teplo je uvadeno kolem 10.6 kWh/m3. Takze opravdova ucinnost,
tak jak se ma pocitat, je temer 99%. Jenze ji tak nikdo nepocita.
Vzdycky se vychazelo z vyhrevnosti a kdyz ted kotel dokaze vyuzit
spalne teplo, vychazi nam pak krasna cisla jako treba 109% :-)

0.8 kWh se ziska jenom zkondenzovanim 1.35 litru vody. Dale pak
teplota spalin je prakticky stejna jako teplota okoli. Jeste se neco
ziska rekuperaci v koaxialnim vedeni spalin a spalovaciho vzduchu.
Mozna jsem zaujaty, ale tak nejak verim tomu, ze z plynu ziskavam
maximum co jde.

Novalex