[OT] Nefunkcni obehove cerpadlo Grundfos - vyreseno

Aleš Novák ales.novak na t-email.cz
Sobota Říjen 30 22:24:58 CEST 2010

R> Jinak jsem si tam krome cidel teploty vystupni a zpatecni
R> vody pridelal i prutokomer, tak budu moct overit, jak je to
R> s tou ploklamovanou 107% ucinnosti  ;-)

Nedalo mne to a byl jsem to zmerit.

Vykon ve vode prave ted je 1.82kW
(vychazim z tepelne kapacity vody 1.18kJ na litr a stupen).

Prikon pocitany ze spotreby plynu je 1.84kW
(vychazim ze spalneho tepla plynu 15.36kWh z jednoho kilogramu, pri
tlaku a teplote ve sklepe to vychazi na 10.56kWh z metru krychloveho).

Takze mne ucinnost vychazi nekde kolem 99% (pocitano ze spalneho tepla).
Neboli se to k tem 107% pocitanych z vyhrevnosti docela priblizuje.

Vysoke ucinnosti lze dosahnout, kdyz se drzi teplota zpatecky
na co nejnizsi hodnote. Ted momentalne mam topnou vodu 42stC, vratnou
24stC. Cim nizsi teplota zpatecky, tim vic kondenzatu a tim taky
energie. Z kubiku plynu mam pres 1.35 litru vody. Teplota spalin kolem
25stC. Prutok vody kotlem je ted 87 litru za hodinu (termohlavice
prakticky pozavirane). Az se venku ochladi, bude se do kotle vracet
teplejsi voda a ucinnost trochu klesne.

Energie jednoho kubiku plynu je zavisla na hodne faktorech (slozeni,
teplota, tlak), takze vysledek nemusi byt kdovijak presny, klidne mi
mohlo vyjit perpetuum mobile, presto ty vysledky potesi :-)
Kotel je Geminox THRi 1-10 C.

Novalex