Problém se stykace m

hw-news hw-news na babjak.cz
Sobota Říjen 30 18:23:28 CEST 2010

Dobry den,

v jedne nasi aplikaci pouzivame jednofazove cerpadlo (230V/6A) a ovladame ho
klasickym stykacem (pro jistotu na proud 20A). Problem nastal, kdyz jsme toto
na prani zakaznika zapojili az za UPS (klasicka pro PC), po nekolika tydnech
pouzivani (cca stovka sepnuti denne) zacal stykac vykazovat neochotu rozpojit
obvod i pri odpojeni ovladaciho napeti na jeho civce, coz je v dane aplikaci
docela zasadni problem.

Nejak jsme dosli k zaveru, ze by onen problem mohla zpusobovat kombinace
indukcni zateze (motor) a UPSky, ktera, jejiz vystup neni harmonicka sinusovka
ale diskretne 0V, +230V, 0V, -230V, 0V atd. (overeno na osciloskopu) a ze pri
sepnuti v nejakem nevodnem okamziku dojde k tomu, ze tece stykacem vetsi proud
nez muze dlouhodobe snest.

Zajimalo by me, jestli mi muze nekto tento predpoklad potvrdit a pokud ano,
tak jak z toho ven? Pokud je to nesmysl a stykac by mel toto dlouhodobe snaset
dobre, tak bude asi problem v tom konkretnim kuse stykace. (sahli jsme po tom
nejlevnejsim, co v danem obchode meli)

S pozdravem Jan Babjak