Re: OT "patek" fyzika - volny pad - rychlost - help :-)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Říjen 27 23:39:53 CEST 2010

Zemské gravitační zrychlení je cca 10 m/s^2. To znamená, že za každou sekundu pádu se rychlost zvýší o 10 m/s (při zanedbání tření a ve výšce zanedbatelné k poloměru země).

Budete-li například padat 1 s, dopadnete rychlostí 10 m/s a protože z 0 na 10 je průměr 5, poletíte tedy vlastně průměrně 5 m/s, či-li 1 s bude trvat pád z 5 m.

Pokud chcete dosáhnout 4 m/s, musíte padat 0,4 s. Průměrná rychlost bude 2 m/s, takže za inkriminovaný čas urazíte 0,8 m.

PH