2/4 cestny usmernovac?

Petr Heřman ph na lf2.cuni.cz
Úterý Říjen 26 19:31:27 CEST 2010

Koukám do konfery, na tenhle dotaz ještě nikdo neodpověděl. Fakt mě to
také zajímá, protože mi to přijde jako dost nestandardní řešení. A
nebylo řečeno, zda obě diody jsou zapojeny stejným směrem anebo "na
střídačku", takže se ve dvou půlperiodách střídavě dobíjí oba
kondenzátory.

Tak intuitivně si říkám, že pokud stejným směrem, pak to asi vyjde
stejně jako jednocestný usměrňovač, kdybych obě vinutí zapojil do serie
a dal tam jen jednu diodu a jeden kondík. Jestli bude mít max. závěrné
napětí 6V nebo 12V, to snad nebude rozdíl. No a těma dvěma kondíky se
také neušetří. A vyhlazení bude stejné jako u jednocestného, se zakladní
50 Hz.

Pokud budou naopak, tak ten průběh po vyhlazení bude zajímavý, blížit se
dvojcestnému, se základní 100 Hz. Bude to fungovat podobně jako násobič
napětí. Neřeknu z hlavy, jestli se změní požadovaná velikost C pro
stejné zvlnění, tipnul bych si, že stačí menší. No ale rozhodně ne
menší, než při klasickém dvojcestném.

Ale ty výhody tohoto zapojení, jakž zněl původní dotaz, také nechápu.
Nějaký nápad??

Petr Heřman