RE:OT: "Lihobenzín" E85 // Shell V-power

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Úterý Říjen 26 13:22:34 CEST 2010


Ne ze bych si troufl zpochybnovat tady vas testovaci galaxy ci snad nohu, ale dovolim si proti postavit 
zkousky v akreditovane laboratori .

Mam k dispozici vysledky 7 vzorku Shell V-Power Diesel z roku 2008 a 2009
pro vykon a kvalitu nafty je rozhodjic tzv. cetanove cislo, viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Cetanov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo

Dovolim si zpumerovat tech 7 mereni a vychazi mi 
CN 51.92 pricemz CSN pozaduje pro naftu EN 590 min 51.0 pro porovnani jsem vytahl vzorek od Tank ONO, ten jeden konkretni mel 52.3. Mam k dispozici i mereni  Shell V-Power Diesel z nemecke benzinky 58.16, zde lze hovorit o kvalitnim palivu.  Pro zajimavost nejhorsi vzorrek   Shell V-Power Diesel dokonce nevyhovel CSN.
Pak se hodnoti mazivost, obsah Obsah 2_EHN , korozivnost a mazivost, i v techto parametrech vychazi dana nafta jako tezky prumer.
Podobne info by slo rici o vetsine tzv. premiovych naft prodavanych v CR. 

Vyjimkou byl sveho casu Aral Ultimate Diesel dostupny na severozapade cech u Aral pump, kam Aral dovazel paliva z SRN,
ty meli CN skutecne pres 62 , ale Aral to u nas zabalil jiz pred lety.

Vysledky mereni pro letosni "ekologicke nafty" budou zhruba do mesice, zrovna probiha velka serie testu, ktera se dela pro 
pany, kteri furt hledaji 4 prouzkove adidas.

Jirka





>Trochu bych nesouhlasil ohledne Shell V power naftou

Rozdil mezi obycejnou naftou a V-power je znatelny. Na zaklade mozna 100.000
km mohu rict, ze V-power je o hodne vykonnejsi, spotreba je cca o 12% nizsi.
Z Mondeem 2,0 TDCI jsem jezdil dalkove tury na obycejny kolem 7 litru, s
V-power cca 6,2
Nyni na Galaxy 2,0 TDCi je to obdobne.

Ono to cenove vyjde stejne, nafta je drazsi, spotreba nizsi, neusetri se,
ale na vykonu to je znat.

Prednostne cepuji na Shellkach, a kdyz nektera mensi nema V-power, tak to na
vykonu auta dost poznam  .. nejsem divocak, ale pri manevrech to poznam

S pozdravem
               ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail: jan na ei.cz )

FANDA elektronik s.r.o. , Těrlická 475/22, 735 35 Horní Suchá,jednatel: ing.
Jan Galuszka
Tel.: 00420-603531605, E-mail:  info na fanda.cz , WEB: WWW.ELEKTRONIKA.CZ
IČO: 62301802, DIČ: CZ62301802, registrace: Krajský obchodní soud v Ostravě,
oddíl C, vložka 7862



-----Původní zpráva-----
Od: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] za
uživatele j.Krajinka na seznam.cz
Odesláno: 26. října 2010 12:37
Komu: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: Re: OT: "Lihobenzín" E85

To je nesmysl podle zakona nesmi byt na trh v CR potazmo EU uvadena nafta
urcena pro pohon vozidel bez obsahu MERO, tudiz  verva, carera, v-power
obsahuji uplne stejne MERO jako kazda jina nafta. Podle testu techto naft
jde o naprosto beznou naftu vytocenou ze stejen cisterny jako nejlevnejsi
nafta u jineho stojanu. Zajimave je , ze napriklad SHELL premiova nafta z CR
a SRN je nebe a dudy, ale pokud jde o obsah MERO je i v te nemecke.
Jedine co je na verva, carera, v-power premioveho jsou naklady na reklamu
:-}

Podle soucasne legislativy smi naftu bez MERO drzet pouze CEPRO a Armada.
Vyjimkou je tzv. arkticka nafta , ale ta se u nas prakticky nevyskytuje i
kdyz je tak nekdy mylne nazyvana zimni nafta pro mirne klima. Teoreticky by
melo jit arktickou naftu jit zakoupit u CEPRA v zime, ale CEPRO prodava
naftu od 500l vyse , coz neni az takovy problem, ale nacepuji vam to pouze
do vozidla s certifikatem pro paliva a to jiz problem byt muze.

Pokud jde o obsah MERO v ELTO nevim jak ste prisli na to ze MERO neobsahuji
ELTO je  motorova nafta EN 590 tridy B + nejake detergenty  Od 1.1.2009
obsahuje ELTO  az 5% metylesteru repkového oleje. Suma sumarum je to stejne
svinstvo jako soucasna "nafta"

JIrka




>MERO prej neobsahuje ani prémiová nafta jako verva, carera, v-power
diesel apod. Je dražší, ale těch pár litrů na zazimování nebude zas
tolik peněz navíc.

P.K.




Další informace o konferenci Hw-list