"Lihobenz?n" E85

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Úterý Říjen 26 07:12:26 CEST 2010


No homeopatikum, ne? :)
M.

2010/10/26 jevem <jevem na email.cz>

> To s tím ředěním 1:1000 nebo 1:1500, to jako přibližně 1 aceton a 1000
> (1500) benzínů ?
> To se snad nemůže ani projevit.
> Jirka
>
>
> ----- Original Message ----- From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Monday, October 25, 2010 7:28 PM
> Subject: Re: "Lihobenz?n" E85
>
>
> Starší motory ho zvládnou bez problémů, jen si musíte pohrát se sytičem,
> novější se ho musí po pár procentech přidávání "učit", většinou však
> nezvládnou jezdit na čistý e85, jen do 30-50% ve směsi s původním benzínem.
> Mě ho můj servisák veteránů nedoporučil, že je už lepší čistý líh než toto,
> špatně to maže.
>
> Co se týče teorie, chce hodně velkou kompresi, jeho spotřeba je větší,
> starší auta to mohou dohnat sytičem. Vzhledem k uvedenému mixu a jeho zcela
> nepochopitelné ceně to nevychází zas až tak výhodně.
>
> Mnohem lepší je přidávat aceton, mění mechanické vlastnosti paliva, líp se
> rozstřikuje -> líp hoří a nežere to pak tolik. Když teď dám nohu na
> podlahu,
> tak při otáčkách kolem 2500 se nedostanu nad 2/3 maxima co palivoměr dokáže
> ukázat, předtím mi šel "za roh". Pokud to vezmete reálně a nebudete z toho
> chtít vyždímat max. úsporu paliva, ale naopak pojmete problematiku úspory
> komplexně, pak řeďte 1:1000 pro benzín popř 1:1500 por naftu. Při těchto
> poměrech jsou neblahé efekty acetonu zcela zanedbatelné, amíci dávají
> zhruba
> 2,5x tolik. Dal jsem si ho do Barkasu, ale nevím jestli je to acetonem,
> nebo
> něčím jiným, ale nechce se mu nad 100km/h ani na rovince (tu stovku tam má
> relativně svižně ale pak už bez sytiče nechce přidat a s acetonem mu
> sytější
> směs nedopřávám, ale před 2 lety jsem s ním jel do mírného kopce plně
> naložený 120 - za pomoci sytiče ale nebyla noha na podlaze; teď jsem s ním
> dlouho vozil těhotnou rodinu tak se jezdilo přiměřeně pomaleji aby to
> nedrncalo). Najel jsem podle ukazatele benzínu v nádrži asi o 1/4 víc, než
> bez acetonu, ale vědět to budu přesně až ho natankuju (ukazatel má 5
> LEDek).
> Jinak pozor, nepoužívat když mrzne, poškuzuje palivový filtr. U Barkasa je
> to jedno, nemá vstřiky a nějaký krystalek vody mu neublíží. Inteligentním
> ŘJ
> to nelijte hned v plné pálce, postupně přidávejte.
>
>
>
> ----- Původní zpráva ----- Od: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>
>  chtěl jsem se zeptat místních motoristů na palivo E85 a jeho použitelnost
> pro starší motory (konkrétně Felda 1.3/45 Bosch Monomotronic).
>  1) Jede to ? Je snížení výkonu podstatné ? Už takhle ho nemám nazbyt :-)
>  2) Zničí to motor, spálí katalyzátor, případně celé auto atd. ?
>  3) Vyplatí se to ?
>  Já jen, že už to má i pumpa, kde obvykle tankuji a že je to přeci jen
> levnější než ten předražený N95.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.hw.cz/>
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.hw.cz/>
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20101026/7f167ff2/attachment-0001.htm>


Další informace o konferenci Hw-list