OT: "Lihobenzín" E85

M. Marusak m.marusak na volny.cz
Pondělí Říjen 25 18:33:33 CEST 2010

  Nedávno se to řešilo na konferenci LPG, přeposílám tři příspěvky:

Někteří lidé dělali pokusy a zjistili, že jim to žere o 30% více a
tedy úspora žádná.
http://www.igniter.estranky.cz/clanky/jezdime-na-lih-_-e85-_/palivo-e85-bioetanol-lih.html
http://www.igniter.estranky.cz/clanky/jezdime-na-lih-_-e85-_/e85.html
Jirka (GeBu)

Cituji:
aktualizace 15.4. 2010 první zkušenost naznačila, že to co ušetřím na
ceně 1l E85  skutečně téměř "dorovnala "zvýšená spotřeba, takže reálně
jsem na E85 najel za 500Kč nějakých 230km _ pro představu : na cca 16l
benzínu průměrně najedu cca 200km se spotřebou  8l/100km (na 22,8l
benzínu tak teoreticky vychází 285najetých km) ...  na 22,8l E85 však
najedu jen cca 230km při spotřebě  9,91l/100km ( to jest o 55km méně
než připadá na stejné množství benzínu )
Myslím, že odpovědi se hned tak nedočkáme, tak jen co lze vyčíst na netu (např.http://www.4cc.eu/E85_pricelist.htm, ale tam uvedené ceny E85 jsou hodně mimo, tj. neauktuální).

přestavba cca 15000
palivo (co jsem bral v síti Vena-Trade) 22,50 (Praha až 25)
spotřeba jak u LPG

Takže analogie s LPG u Oktávie

2,025 Kč/km

úspora 0,075 Kč/km

za 130000 ušetřím 9750 Kč, takže se mě to vůbec nevyplatí pořizovat.
Jen pro info, zkusil sem jízdu na směs BA95/E85 v poměru 1:2
Jelo to velmi dobře, ranní start v -2°C velmi váhavý, kdybych nepřidal pedálem, asi by se nepovedl. Následná jízda se studeným motorem v pohodě, s teplým také.
Přesto je cítit že se něno není v pořádku, volnoběh po vyřazení zakolísá a z nízkých otáček po pridání je malá díra.Teplý motor nad 3500ot. ožívá a řelk bych že jede lépe než na BA.
Spotřeba se mi zdála stejná nebo max o 10% vyšší.

Motor 1,6Mpi 55kw