"Lihobenz?n" E85

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Pondělí Říjen 25 20:02:54 CEST 2010

A není lepší koupit nějaké auto co tak nežere? (Aut na výběr je v bazarech
dost do popelnic po luxusní vozy...)
Nebo předělat na plyn.
Mě se líbí jak u nás lidí šetří na špatném místě - třeba si koupí levnou
Avii za super kačky a pak denně ucpávájí D1čku, nebo chodí na záchod po tmě,
nebo dokonce kupují nové š1203!  Nedávno se mi jeden chlubil že najel s
š1203 400 tisíc km, jak je to levné auto. Jenom na benzínu zbytečně projel
500-600 tisíc kč, když si to porovnám s dnešními dodávkami(stojí stejně) +
ztráta mzdy za pomalou jízdu.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, October 25, 2010 7:28 PM
Subject: Re: "Lihobenz?n" E85

Starší motory ho zvládnou bez problémů, jen si musíte pohrát se sytičem,
novější se ho musí po pár procentech přidávání "učit", většinou však
nezvládnou jezdit na čistý e85, jen do 30-50% ve směsi s původním benzínem.
Mě ho můj servisák veteránů nedoporučil, že je už lepší čistý líh než toto,
špatně to maže.

Co se týče teorie, chce hodně velkou kompresi, jeho spotřeba je větší,
starší auta to mohou dohnat sytičem. Vzhledem k uvedenému mixu a jeho zcela
nepochopitelné ceně to nevychází zas až tak výhodně.

Mnohem lepší je přidávat aceton, mění mechanické vlastnosti paliva, líp se
rozstřikuje -> líp hoří a nežere to pak tolik. Když teď dám nohu na podlahu,
tak při otáčkách kolem 2500 se nedostanu nad 2/3 maxima co palivoměr dokáže
ukázat, předtím mi šel "za roh". Pokud to vezmete reálně a nebudete z toho
chtít vyždímat max. úsporu paliva, ale naopak pojmete problematiku úspory
komplexně, pak řeďte 1:1000 pro benzín popř 1:1500 por naftu. Při těchto
poměrech jsou neblahé efekty acetonu zcela zanedbatelné, amíci dávají zhruba
2,5x tolik. Dal jsem si ho do Barkasu, ale nevím jestli je to acetonem, nebo
něčím jiným, ale nechce se mu nad 100km/h ani na rovince (tu stovku tam má
relativně svižně ale pak už bez sytiče nechce přidat a s acetonem mu sytější
směs nedopřávám, ale před 2 lety jsem s ním jel do mírného kopce plně
naložený 120 - za pomoci sytiče ale nebyla noha na podlaze; teď jsem s ním
dlouho vozil těhotnou rodinu tak se jezdilo přiměřeně pomaleji aby to
nedrncalo). Najel jsem podle ukazatele benzínu v nádrži asi o 1/4 víc, než
bez acetonu, ale vědět to budu přesně až ho natankuju (ukazatel má 5 LEDek).
Jinak pozor, nepoužívat když mrzne, poškuzuje palivový filtr. U Barkasa je
to jedno, nemá vstřiky a nějaký krystalek vody mu neublíží. Inteligentním ŘJ
to nelijte hned v plné pálce, postupně přidávejte.