RE: Trochu OT : Jaký robotický vysavač..?

Jan Peterka peterka256 na seznam.cz
Pondělí Říjen 25 17:22:16 CEST 2010

Roomba se da nastesti pujcit k vyzkouseni - najdete si nejakeho dealera v okoli.
Ja mel nejaky vyssi model, stal nad 10k.
Kdyz shrnu vysledky:
V 90% pripadu uklid koncil tim, ze vysavac nekam zajel kde bloumal az mu dosly baterie.
Mam byt o velikosti cca 7x30m bez nejakeho velkeho deleni prickama, spis ruzne vyklenky apod.
Typicky uklid vypadal asi tak, ze vysavac jel treba pres pul bytu nez do neceho narazil,
pak se nekam nahodne otocil a zajel napr. do kuchynskeho koutu. Tam chvili jezdil nez se
mu opet podarilo nahodne vyjet, a trefit se treba do koupelny kde jiz pred tim stravil 0,5hod.
Byly casti bytu (pokoje), kde se mu po celou dobu testovani nepodarilo zajet ani jednou.
Prodejce tvrdil neco o atypickem bytu, nicmene pro me naprosto k nicemu.
Nedavno jsem si poridil
http://www.roboty.cz/eshop/roboticky-vysavac-samsung-sr8855-navibot-modry-39511P.html
Mam ho jen kratce, takze par postrehu: Zda se byt o dost inteligentnejsi - ma v tom nejaky system, uklizi po pasech
jako kdyz se uhrnuje snih. Vi kde uz byl a kde ne a je schopny se tam i pozdeji vratit.
Do zdi nenarazi, zastavi vetsinou 2-3 cm od steny, jakym zpusobem to zjistuje netusim, ale nahore ma kameru takze mozna takto.
Da se ale zvolit i program kdy jede ke zdi nadoraz.Nevrazi do prekazek vetsich jak cca 5x5cm, mensi pozna az narazem.
Kdyz mu dojdou baterie dojede se nabit a pak pokracuje tam kde prestal. Pokud se nekde nezamotal, temer vzdy dojel
do nabijecky.
A ted nevyhody: Kdyz se do neceho zamota a zvednu ho ztrati se a zacina uklid odznovu - tzn. uz i tam kde byl.
Pak hleda nabijecku jizdou podle zdi proti smeru hodinovych rucicek. S tim souvisi i jedna hloupa vlastnost,
ze kdyz nahodu pri takovem postupu narazi na nejaky "ostruvek" v byte, u me napr. na barovou zidli, jezdi porad
kolem ni dokola nez dojdou baterie :-)
Saci vykon bude dost maly, spis sbira svincik takovym kartacem, vzledem k tomu za mam vsude parkety, neni
s tim problem. Jsou k tomu 2 majaky, ale jsou to takove velke nepekne "kostky" a dost rychle jim dojdou baterie.
Vcelku me nenapadlo proc je pouzivat. Obcas se zasekne pod necim co je jen o trochu vyssi nez vjede celni strana.
U me typicky pod topenim - mam jedno niz nez ostatni, kdyz tam rychle zajede, nejak se sprajcne a uz nedokaze vyjet.
Na spodni strane ja nalepka s oblibenym OS Windows.