To snad neni pravda.

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Říjen 25 09:59:46 CEST 2010

Zdravím,
  ano, přesně tak, ideální transformátor transformuje i SS :-). Ale bohužel
běžně dostupné transformátory k tomu mají daleko, pokud nejsou vytvořeny
nějakou sítí z OZ - pak mohou skutečně ideální po této stránce být, ale zase
nevyhoví z jiných důvodů :-). My jsme jako studenti takto vytvářeli gyrátory -
podivné dvojbrany, které invertují impedanci - z L na vstupu udělají C na
výstupu, ze zkratu otevřený obvod a podobné triky. Používaly se k syntéze
filtrů - dodnes pamatuji na fortranský program GYPP pro návrh GYrátorových
Pásmových Propustí :-). 2 gyrátory za sebou dají transformátor s převodem
daným součinem jejich gyračních konstant; nicméně, rozpůlením běžného trafa
2 gyrátory bohužel nezískáte :-).
  Zdraví Pavel.