OT: LHC po opravě

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Neděle Říjen 24 14:29:35 CEST 2010

toto je asi najrychlejsie zotavenie z odstavky v historii. Nebolo to ani
24 hodin a uz su stabilne zvazky a kolizie. Nechcem to ale zakriknut :-)
Za 4 hodiny to zatial natocilo 2 inverzne pikobarny, celkom slusne.
Minuly tyzden som mal navstevu a boli sme sa pozret vo vypoctovom. Pytal
som sa kolegu kolko dat uz zhromazdili fyzici. Podla planov by to malo
byt 15 petabajtov rocne.
Tento rok bezi lhc len na zlomok vykonu takze som predpokladal ze maju
este plno volnej kapacity. Vravel ale ze fyzici im uz poslali vyse 20 PB
a to este nezacali bezat iontove experimenty na Alice ktore generuju
zhruba tolko dat ako vsetky ostatne experimenty dokopy.
Fyzici sa zjavne tak obavaju o to ze by po tolkej dobe nemali data ze
zaznamenavaju na pasku ovela viacej ako by mali. Vo vypoctovom sa len
modlia aby to po case ked uz budu mat dost uzitocnych dat vymazali.
Kapacitu uz museli rozsirit na paskach na nejakych 40 PB a na diskoch na
15 PB, co sa pri tomto tempe zaplni uz buduci rok :-)
Vyoperovane prsty budu urcite prezentovane v utorok po obede, poslem
linku hned ako budem nieco vediet.
b.