RE: Bistabilní relé

Josef Pavel josef.pavel44 na tiscali.cz
Pátek Říjen 22 23:22:35 CEST 2010

Zdravim,
Distributorem rele TAKAMISAWA je firma MICRORISC s.r.o.

http://www.rele.info/

Rele RAL-D3W-K by mohlo byt to prave.

JP

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Friday, October 22, 2010 9:42 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Bistabilní relé

Zdravím,
  kuchnul jsem scopemeter z předchozího mého příspěvku (nefunkční měření R,
mV) a našel předpokládanou závadu - porucha relé, jeden přepínací kontakt je
mimo, není sepnut ani v jedné poloze.
  Je mi tedy třeba náhradní relé. V originále je použit typ RAL3W-K, výrobek
TAKAMISAWA. Jde o relé bistabilní, 2x přepínač, jedna cívka patrně na 3V
(buzeno přímo ze dvou výstupů 74HC541, jsou spojeny vždy 2 paralelně a relé
zapojeno mezi 2 dvojice, takže jejich nastavením lze prohnat proud oběma
směry). Odpor cívky změřen na 120 Ohm. Nenalezl jsem obdobné relé v katalogu
žádného mně známého obchodu (GM, GES, PS). Pokud už mají bistabilní relé,
jsou to většinou dvoucívkové typy, které se tam nevejdou, ještě k tomu na
větší napětí (6V, 12V atd.).
  Docela rád bych nahradil relé co nejpodobnějším typem, hlavně kvůli
mechanické kompatibilitě - je to tam dosti natěsnané. Doporučíte prosím, kam
by bylo možno se obrátit s požadavkem na 1 kus (klidně vezmu 3 další do
rezervy :-) ).
  Zdraví Pavel.