RE: Keramicka pozdra na odpory?

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Úterý Říjen 19 23:54:33 CEST 2010

Mereni je 18bit. Popravde mam v navrhu DPS FP i nakoupeny odpor a tohle beru jako cviceni jak presny odpor dokazu dat dohromady a jake bude mit vlasnosti v case.
Nicmene ono to neni az tak trivialni, koupit takovy odpor, popravde jsem nasel jediny odpor od Vishay, ktery lze realne koupit v malem a v CR. Pokud chcete odpror v jednotkach ohmu s cca 3W a rozumnou presnosti moc toho na vyber neni, bezne dratove odpory v keramickem pouzdru maji presnost 5%, coz by nebyl problem, ale zpravidla neznamy TC, nebo TC v radu stovek ppm/C. Nakonec jsem nasel odpor od Vishay s +-20ppm za cca 60Kc. Nicmene i tak long term stability je dost mizerna +- 1% po 1000h.
Naproti tomu zde mam High grade Manganin Alloys prave od isabellenhuette, ktera by mela mit TC < +-10ppm a  long term stability pod 0.25% pri zmene teploty az 140C. Coz dava slusny potencial.  Aktualne jsme si dal do kupy 4 vyvodovy odpor s Cu privody a teplotnim cidlem uvnitr spiralky z manganinu. Je to spise takova hracka, ale podarilo se mi odmerit, termoeletricke napeti na styku med/manganin a vychazi mi to na 1.7uV/C, ale to uz fakt blbnu. :-)

Zitra to zkusim zasypt piskem a prolit vodnim sklem, doufam, ze to ztvrdne a bude solidne drzet.

Jirka