Dvou respektive ctyr vodicove mereni/odpor?

Úterý Říjen 19 16:46:59 CEST 2010

To s tim potencialem me zajima.
Prece at jiz mane 2 nebo 4 vodicovy odpor tak privodni vodice budou ze
stejneho kovu tedy asi Cu a
toto je pripojeno k merenemu elementu, tudiz termoeletricke napeti je
stejne u obou vyvodu?

Vezmeme napriklad http://www.isabellenhuette.de/pdf/PASSIV/a-h.pdf
oba vyvody jsou stejne, odpor toho kousku medi muze byt radove 100uOhm
coz pri 10A dela bratru 1mV
Chapu to tedy spravne, ze u 10mOhm odporu a 10A namerim u 2 vodice
101mV a u 4vodice spravnych 100mV?

Tusite jake je termoeletricke napeti na styku treba ten manganin a
cista med, respektive jeste pajka na spoji, lze to nekde najit?
Co jsme nasel tak max napeti pro ciste kovy.

Dekuji

Martin

IMHO - pokud merite odpor dvoudratovy - tedy ubytek napeti na tom odporu,
tak merite i ubytek napeti na tech vodicich (take se tam muze vyskytnout
rozdil potencialu pokud je privod nastaveny dratem z jineho kovu).
Kdyz merite ctyrdratove tak zmerite napeti jen na tom samotnem odporu.
Asi to ma vyznam v metrologii nebo v pripade ze tim odporem tece velky proud.