Re: Dvou respektive ctyr vodicove mereni/odpor?

Úterý Říjen 19 16:24:50 CEST 2010

IMHO - pokud merite odpor dvoudratovy - tedy ubytek napeti na tom odporu,
tak merite i ubytek napeti na tech vodicich (take se tam muze vyskytnout
rozdil potencialu pokud je privod nastaveny dratem z jineho kovu).
Kdyz merite ctyrdratove tak zmerite napeti jen na tom samotnem odporu.
Asi to ma vyznam v metrologii nebo v pripade ze tim odporem tece velky proud.