LM339 problem?

Jan Martincek konfera na martincek.com
Pondělí Říjen 18 14:51:05 CEST 2010

Dano u nas sme tiez mali problem s lm339 - tak sme to nahradili lm324 -
nieje to komparator ale bezi nam to v aplikacii spolahlivo. Vyhoda -
nepotrebuje zaporne napatie a frci rail/rail +-.
Ma to iba jeden problem ze niektorii vyrobcovia maju nejaku inu strukturu a
obcas sa nam to rozkmitalo ked sme na vystupe mali cca 100nF.
Ked sme ho odtial vyhodili tak aj Onsemi funguju spolahlivo.

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Monday, October 18, 2010 9:25 AM
To: HW-news
Subject: Re: LM339 problem?

>vsimol som si zaujimavu vec, ktorej zatial nie celkom dobre rozumiem.
>Mam komparator LM339 (od National), napajany z +/-5V. Vstupny signal je
>niekde medzi 0V a 3V, referencna uroven 1V.
>Niekedy, ked ma vstupny signal velmi rychly narast (dV/dt) komparator
>nepreklopi hned ale az o par milisekund, niekedy aj 20.

Si si isty, ze sa nepreklopi? Odkial to vies? Nemoze napriklad oscilovat? To
je najcastejsi problem s komparatormi. Precitaj si napr.Application Hints v
datasheete, hned prva veta je o oscilaciach. Je pravda, ze pisu, ze ak je
vstup rychly tak oscilacie nehrozia, ale zatial si nam nedal v podstate
ziadnu informaciu o konkretnych okolnostiach.

Milisekundy to je hrozne dlho, tie reakcne casy by mali byt okolo
mikrosekundy, t.j. 3-4 rady dole.

>Kedze je rozhodovacia uroven vzdy nad 1V rozmyslam taktiez ze odstranim
>negativne napajacie napatie a komparator by bezal na 0/+5V. V
>datasheete nikde nevidim ze by mal mat komparator problem so vstupnym
>napatim od nuly a taktiez som tam nenasiel explicitne napisane ze by
>okolo nuly nemal fungovat. Neprehliadol som nieco?

Nie. Je tam explicitne napisane, ze okolo nuly ide, je to hned tretia veta.
Ak sa pozries na to, ako je navrhnuty, tak je jasne, ze preco - on je "dole
hlavou", su tam PNP tranzistory, t.j. cely je vlastne odpichnuty od V+
(preto zalezi na tom, aby bol dost daleko od V+, ale nie od V-).

Ale toto by nemalo mat vplyv na to "oneskorenie", nech je to uz cokolvek -
ledazeby bol zdroj odflaknuty.

>Jedina vec, ktora ma este napadla je ze komparator nie je od National
>ale ze tam osadili nejaky ekvivalent, ale to bohuzial neviem teraz zistit.

To nevysvetluje ten problem - ani ekvivalent nemoze byt tak pomaly.

wek