Zákaz žárovek

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Říjen 18 09:44:16 CEST 2010

Zdravim,
  naprosto souhlasim. Kdysi, a je tomu uz hodne dlouho, nejmene 10 let, jsme koupili do lustru ve velkem pokoji 3 usporne zarivky v podobe velkych matnych kouli, tusim ze Philipsky. Byly tehdy hodne drahe, mam pocit, ze kolem 600 Kc/kus. Asi po 2 letech jedna prestala svitit, dalsi svitily dale. Asi pred mesicem zena chtela lustr umyt a po umyti a rozsviceni se rozsvitily zase vsechny 3, ale ta "spatna" do tri minut zase zhasla. Tak jsme vylezli na stafle a zjistili, ze ma jen spatny kontakt v objimce, po oskrabani a napruzeni sviti zase jako ty ostatni. A co je dulezite, pri porovnani jasu neni patrne, ze jedna z nich se "ulejvala" nekolik let, sviti vsechny naprosto identicky a musim rici, ze se jiz rozhodne zaplatily. Naproti tomu na zachod kupujeme ty lacine Ikea sunty a jsou tam vzdy tak na pul roku maximalne.
  Zdravi Pavel.