meranie spektra svetla?

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Neděle Říjen 17 09:41:19 CEST 2010

> Zdravim.
>
> Prave sa pozeram do jedneho katalogu, tak ma napadlo ozivit vlakno.
> Neviem, ake to ma mat pouzitie, ale napadlo mi, ze by sa dalo
> merat cele spektrum odrazu linearnym CCD senzorom.
>
> http://jp.hamamatsu.com/products/sensor-ssd/pd101/index_en.html

Jestli je vase myslenka takova, ze  na pravidelnych strukturach CCD chipu
dojde k rozkladu svetla - teoreticky to tak je ale pamatujte, ze vsechny
fotodetektory v ramci maximalni efektivity jsou velmi tmave - aby prevazne
absorbovaly a malo odrazely

Jako detektor by linearni CCD bylo bez probemu pouzitelne

Kolegove v praci vyhodili  spektrofotometr Specord M40 -z roku 1971
(nejlepsi obdobi NDRacke vyroby v Jene) vcetne veskere optiky fungujiciho
monochromatoru atd ;-((
Takze misto abych nabidl kdo chce profi mrizku musim konstatovat, ze z
mrizky je hutni struska

Zdravi Petr Kubac