Membranova klavesnice

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Říjen 9 09:20:34 CEST 2010

On Fri, 8 Oct 2010 22:07:08 +0200
"Standa Palas" <stpalas at quick.cz> wrote:

> Pred peti roky jsem tam jeste nejezdil...

Narazal som na datum Vasho mailu... mali ste tam rok 2005 (pozrite si v archive)

> O té vodotesnosti to vím jen od nich. Problém je,ze tam asi obcas stríkají
> hadicí. Tu klávesnici chci celou vymenit, protoze je otázka casu, kdy odejde
> dalsí klávesa.Ti lidi ,co tam delají se dost strídají a nekterí se s tím asi
> moc nemazlí a kdyz  neco pokazí, tak se stejne nikdo neprizná. Ta
> vodotesnost by se dala vyresit tím,ze by se to vzdycky pri cistení stroje
> schovalo treba pod igelit, ale jak je znám tak by to zakryli
> poprvní,podruhý,mozná i podesátý ale pak uz by na to zase kaslali.

Ta vodotesnost je v tomto pripade prirodzena a aj spravna poziadavka, to je tymto padom bez debaty.

> A to je dobrý nápad. To mě nenapadlo. Za jakých okolností by to šlo? Tu
> krycí vrstvu bych asi opravdu sloupnul ale co pak? Co tam dát pod to?

No, tie okolnosti su prave to, ci sa ta vrchna vrstva da odlupnut resp. ci je dostatocne hruba a pevna aby vydrzala jednak to odlupovanie (comu by sa mozno dalo pomoct nejakym vhodnym rozpustadlom toho lepidla, ale to je aj riziko ze rozpusti nieco co nechceme); a druhak nasledne mackanie v novej konstrukcii.

Druha okolnost je, ze ci su jednotlive stlacane plosky dostatocne daleko. Treba pod to totiz dat normalne tlacitka a akusi mriezku alebo pevnu podlozku s dierami v miestach tlacitok, ktora bude podopierat tu foliu medzi tlacitkami. Toto treba jednoducho vyexperimentovat.

wek