Patek - relatkove CPU

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Pátek Říjen 8 09:15:12 CEST 2010

Tie stranky poznam, starostlivo som prestudoval ked som navrhoval hodiny :-)
Problem je tam presne ten o ktorom hovoril Pavel dnes a Jano pred
nejakym casom. Navrh tej logiky je velmi "sucasny". Ak by sa konstruoval
pocitac v tej dobe k dispozicii by boli specialne rele s kombinovanou
alebo pokrocilou funkciou a takisto logika by bola navrhnuta trochu inak.
Tieto sucasne hracky (vratane mojich hodin) pouzivaju len jednoduche
malosignalove rele ktore toho okrem spinania nic nedokazu. Logika je
tiez navrhnuta sucasnymi technikami, akurat namiesto transistora/hradla
je pouzite rele.
Nie je to uz autenticke...
Pavel Troller mi tento tyzden ukazal funkcnu ustrednu 1. generacie a
niekolko specialnych rele (za co mu takto verejne este raz dakujem). Tam
su presne prvky podobneho razu - napr. rele s dvoma cievkami a 10
kontaktami ktore priamo realizuje funkciu citaca a ine vychytavky, kde
je rele svojou konstrukciou priamo optimalizovane na pokrocilejsie
funkcie ako len obycajne spinanie.
S takymto matrosom by bola radost konstruovat pocitac :-))
b.