IP telefon na routeru WR741ND

Jan Martincek konfera na martincek.com
Neděle Říjen 3 19:45:46 CEST 2010

Fax je nutnost. Email ma spamfilter, plne konto a podobne...
Fax je jednoduche - vidite ci to preliezlo alebo nie a je to rovno hotove...

Napriklad nasi zakaznici preferuju objednavku faxom radsej ako email - uz
len koli tomu ze vedia ze objednavka dorazila.

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Sunday, October 03, 2010 7:14 PM
To: HW-news
Subject: Re: IP telefon na routeru WR741ND

Zdravím,
máte pravdu, lidi jsou konzervativní a fax je celkem nenáročný na obsluhu.
Takže pokud existuje nějaký balík, který zajišťuje faxování T.38, asi by ho
bylo možné do systému zakomponovat. Třeba i do toho PjSIPu, to je dost
modulární, tak proč ne. Nebo použít asterisk, ona už i z té jednoduché brány
pomalu vychází celá ústředna.
Jenže do toho se já nepustím, už proto ne, že to nemám kde zkoušet. A jak
jsem již uvedl není to projekt, který by bylo možno spáchat během týdne. To
by se musel najít nějaký silnější důvod, proč se do toho pustit.

Mrazík

Pavel Troller píše v Ne 03. 10. 2010 v 14:35 +0200:
> [...]
>   Tolik jen bezmocný povzdech. Takže teď něco konstruktivního:
> Existuje balík (knihovna) spandsp, který faxování T.38 nabízi a např.
> Asterisk jej právě dokáže využít, ovšem pouze pro odesílání nebo
> přijímání faxu (tj. aplikaxe RxFax/TxFax, případně jejich ekvivalenty
> v jiných verzích Asterisku. Když se Asterisk očeše, vejde se do ledasčeho
(viz OpenWRT).
> Věřím, že tudy by to šlo. Jednoduchou gateway Fax/Mail s Asteriskem
> provozuji, ale na "velkém" stroji, ne v krabičce. To, že to neumí
> PjSIP, znamená, že bude potřeba v případě nutnosti použít jiný systém...
Ale jde to.