OT: software - zaujimave citanie

Milan B. milan na bastl.sk
Sobota Říjen 2 23:02:07 CEST 2010

  On 10/2/2010 9:40 PM, Pavel Kutina wrote:
> "Ale zato kazda __xova distribucia obsahuje software, ktory je
> ekvivalentom windowsovskeho software asi z milion dolarov (vratane
> vselijakeho shareware a utilit) - a to stve vsetkych distributorov
> windowsov a spol, lebo si myslia ze su o tieto miliony okradnuti."

A kde je to tvrdenie, ze pre *kazdy* windowsovsky software existuje
rovnocenny ekvivalent pod linuxom? Hladam, ale nevidim.

> Netvrdil? Nuze dobra, navzdory tomu, ze tu provozuju ctyri az pet
> linuxovych masin (jak kdy), rad si necham nalepku "zfanatizovaneho
> anti-unixaka", kterou jsem od Vas dostal (mimochodem - nejake ozdobene
> papiry s mym jmenem ohledne instalace, administrace a skoleni
> uzivatelu, co mi kdysi vytiskli panove od AT&T v Atlante -jestli tedy
> alespon tusite, kdo za UNIXem puvodne stal- mi tu lezi nekde v
> nejakych deskach), treba Vam tim alespon udelam radost. A lidi si maj
> delat radost :)

Certifikat nie je patent na rozum. Ja ich tiez nejake mam - posledny je
stary cca mesiac - takze viem, o com hovorim. Mimochodom, som o nieco
starsi ako ten  AT&T unix a o historii OS a programovacich jazykov viem
podstatne viac, ako vy budete kedy len tusit (kedze je to tak trochu
moje hobby)

> Mimochodem - rozchodit Photoshop (i dnes jiz mirne zastaravajici verze
> CS4) pod wine je docela zajimava zabava na nejeden vecer (a ze ta
> aplikace pak dostava vykonove neskutecne na pr*el je dalsi vec, k
> pouzivani to neni).

Preboha, to je co za uchylku? Ak musite pouzivat windowsovsky SW,
pouzivajte ho na windows.

Proste niekomu linux staci, niekomu nie. Ale to ze vam nevyhovuje vam (a
ani nikomu inemu) nedava pravo  sirit klamstva.

> Nekteri lide v zajmu pachani dobra obcas radi a s gracii prehlizeji,
> ze to _jejich_ dobro nemusi byt nutne dobrem pro vsechny. Ne kazdy
> jenom pise maily a obcas nejakou tu prilohu v nejake Office (leta
> zfanatizovane pouzivam Open Office).

Ja tu ziadne dobro pachat nemienim. Len som sa ohradil voci nejakym
ocividnym klamstvam. A kludne si pouzivajte windows. A nekydajte.

> [...]
> jednoducheho Outlook Express klienta, kam si naflakam sych cca dvanact
> mailovych adres a podle pravidel maily sortuju do lokalnich slozek)
> snad jediny, ktery by zhruba odpovidal jednoduchosti, je ten
> nejobycejnejsi KMail. No jo, ale pod Gnome... Takze kdyz mi apt-get
> zobrazil dotaz, jestli myslim vazne zadost o doinstalovani 340MB,
> nezbytnych pro chod mailoveho klienta, odpovedel jsem, ze ne a dal
> pisu na Outlook Expressu na vedlejsim stroji. Jo, mohl jsem kvuli tomu
> prejit na KDE, ktere nemam rad. Do te doby, nez bych nasel aplikaci,

Thunderbird tam nebol? To ma prekvapuje. _Ubuntu nepoznam, ja by som
system primarne urceny pre zeny v domacnosti nikdy nepouzil._

Rada: Pouzivajte windows, A nekydajte,.

> Nebo jinak - doporucite ICQ klienta? Nepotrebuju dvacet dalsich
> transportu do jinych komunikacnich protokolu, potrebuju jednoho
> stabilniho ICQ klienta, ktery zvlada to, co ten na Windows (vetsina
> mych zakazniku pres nej komunikuje a nemam duvod je premlouvat, aby se
> kvuli mne oni ucili pouzivat neco jineho - ja z nich potrebuju zdimat
> penize, ne je otravit), treba i jen takovou trivialitu, jako je prenos
> souboru a soucasne treba nezmrseni profilu na ICQ.com, pripadne
> neposkozeni ceske diakritiky prenosem, ci vzhled, ktery nebude
> pripominat praci predskolniho ditete.

Neviem, ICQ nepouzivam. Ak klient nevyhovuje, pouzivajte windows. A
nekydajte.

> [...]
> treti) na Windows. Nejsem zaslepenec, hledam jednoduchou, pouzitelnou
> cestu, ktera ode mne nebude vyzadovat vyrazne vic usili (a tedy casu a
> penez), nez na tech nenavidenych Windows. A pokud to bude reseni
> funkcni a vyhovujici, rad si za nej zaplatim - jen na Linuxu casto
> neni komu a hlavne proc.
>
> Takze na desktopu mam zatim Linux na hrani, kdyz nevim, co s volnym
> casem a bavi mne resit logicke hadanky (proc to nejede, co to
> potrebuje, kde to najdu, jaka to ma byt verze, ktere knihovny a kde ji
> to ocekava, proc tomu vadi ty knihovny, ktere tam vyzaduje jiny

Pouzivajte si co chcete. A prestante sa navazat do ludi, ktori vedia
pouzivat aj nieco ine.

Bez stipky ucty
-m-