OT: software - zaujimave citanie

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Pátek Říjen 1 13:42:54 CEST 2010

Zdravim,

ked uz rozoberame proprietarny bloatware:

S tym pretlacanim Flashu a ovladnutim nielen webu tymto animovanym
binarnym JavaScriptovym paskvilom plnym dier sa na zial viacerych
spolocnosti Adobe celkom dari vymielat mozgy nic netusiacim managorom.
Je to predsa pekne, cukrikove a nevadi, ze je v tom tikajuca bomba,
to bude riesene neskor.

Uz sa neviem dockat, kedy bude jedna tunajsia banka riesit situacie,
ked ich novy flashovy IB portal po nejakom dalsom z nespocetnych
0-day utokov na Flash zacne presuvat peniaze z uctov netusiach
zakaznikov niekam na Kajmanske ostrovy.

Ak sa mam vratit k teme:

Som toho nazoru, ze na jazyku az tak nezalezi, kazdy je viac, ci menej
vyvijany na pre danu oblast pouzitia, a pouzitie inde zvykne narazat
na prekazky, pre ktore sa jazyk stane prakticky malo pouzitelnym.

Podla mna skor zalezi na discipline kodera/vyvojara, znalosti vrstiev
nad a pod aktualnou, co mam dojem, ze dnesnym novacikom, obzvlast
PHP-ckarom a Javistom prudko chyba vdaka relativne vysokej abstrakcii
kniznic.

Az potom je podla mna dolezity vyber jazyka, ktory suvisi skor
so znizenim barier k vytuzenemu vysledku, hlavne dostupnostou
kvalitnych kniznic pre danu problematiku. Ludia navyse radi
kopiruju, co je prirodzene, a ani vyber jazyka nebyva vynimkou.

Tak nic, bezim rusit ucty.

Lubos