OT: software - zaujimave citanie

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Pátek Říjen 1 12:22:37 CEST 2010

> Co se tycesporu o kvalitu jazyka, tak si myslim, ze nejdulezitejsi je
> sebekontrola programatora a jeho znalosti. Pokud programator zna
> spravne postupy a ma dost sebekontroly aby je pouzil, pak muze klidne
> psat citelny a spolehlivy kod v cemkoliv. Pokud mu naopak znalosti a
> sebekontrola chybi, tak bude prasit kazdy programovaci jazyk. Nicmene
> zprasit Pascal je tezsi nez zprasit C a v tom spatruji hlavni vyznam
> novych, komplikovanych a pomalych jazyku:

>     S narustajicim poctem programatoru zakonite klesa jejich kvalita
> [...]

S tim se da souhlasit, ba dokonce i s to, ze jazyky se striktnimi
pravidly mohou pomoci nekvalitnim programatorum. S cim nesouhlasim je
druha veta - i spickovy programator dela chyby a jazyk ktery ma
dostatek informaci o programatorovych umyslech mu je muze pomoci
hledat. Sam se snazim programovat peclive, ale jazyk ktery brani v
delani "prasaren" take vitam, protoze mi zabranuje delat chyby
omylem (samozrejme jen urcite tridy chyb, ale to mi staci).

Ales Prochaska