OT Re: Společnost versus firma - otázka filologická

jevem jevem na email.cz
Pátek Říjen 1 07:06:15 CEST 2010

Jak jste narazil na Obchodní rejstřík, že firma má zapsáno "firma xxx s.r.o.", tak by mne zajímal názor na název fyzických osob. Na ŽL mám napsáno jméno a příjmení: Josef Novák. A otázka zní, mohu si jen tak prohodit na faktuře jméno a příjmení ? Osobně si myslím, že nikoliv, neboť bych tím změnil název fyzické osoby, nicméně spousta firem mi to přehodí a argumentují tím, že přeci v účetním systému kvůli přehledu musí mít nejdříve příjmení.
Zažil jsem situaci, kdy úředníci nařídili předělání několika set daňových dokladů, protože ten kdo tam napsal adresy si místo spol. s r.o. udělal zkratku s.r.o., ale u fyzických osob se nad tím zatím nikdo nepozastavil. Nicméně já vždy trvám na zápisu jak to mám na ŽL.
Jirka
  ----- Original Message -----
  From: J. Polívka
  To: HW-news
  Sent: Friday, October 01, 2010 5:09 AM
  Subject: Re: Společnost versus firma - otázka filologická

  Nehledejte v tom zadnou vedu.
  Slovo firma muze mit obecny charakter nebo se muze vyskytovat i v nazvu napr. :
  "firma CEZ od noveho roku zvysi cenu elektriny o xy %" nebo
  "stěhování vám zařídí firma Vonasek" nebo
  "stehovani vam zaridi firma Vonasek s.r.o." nebo
  "stehovani vam zaridi firma Firma Vonasek s.r.o." ale i
  "stehovani vam zaridi firma firma Vonasek s.r.o." atd...
  slovo firma muze byt brano obecne ale muze byt i v nazvu firmy a to i s malym pismenem a to i u s.r.o.
  s.r.o. muze zalozit a provozovat i jen jedna fyzicka osoba.
  Spojeni firma Firma Vonasek vypada sice blbe a napr. do inzerce si dá "firma Vonasek vas prestehuje" ale na fakture pak bude "Firna Vonasek" nebo "firma Vonasek", protoze to ma v nazvu firmy a je to tak zapsano v OR.
  Jindra Polivka