udrziavacia nabijacka na autobaterie

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Úterý Listopad 30 22:55:11 CET 2010

> Cilovy stav bude bud takovy, ze na plastovou mrizku chladice pridelam
> kousky plechu, pripojene k nabijecimu stabilizatoru. Pripojeni zdroje pak
> bude probihat tak, ze na ty plechove kontakty polozim kovovu kosticku,
> pripojenou do zdroje, kontakt bude delat jen to polozeni kovu na kov.
> Vyhoda je v tom, ze kdybych nahodou odjel s pripojenou nabijeckou,
> tak kosticka proste spadne z masky a zustane viset na kabelu od zdroje
> (z garaze couvam).

Pro velke proudy, kde nestaci konektor co se pouziva u privesu, se pouzivaji
samostatne kontakty ve tvaru L. Nejde prohodit polaritu a jde pres to poslat
dost slusne proudy. Propojovali jsme takhle starter od nasi "zavodni"
motorove strikacku pro zavody v pozarnim sportu. Ta masina musela mit slusny
vykon okamzite po startu a hlavne startovat v zavode jen na rucni starter,
nesmela mit baterku. Naslapnutou a dobre naladenou masinu je ale problem
studenou natocit. Elektrika to pro predstartovni pripravu jistila. Kde ze ale
ty casy jsou, radsi nebudu pocitat jaky zlomek let mi tehda byl.....

Radek