LCD monitor, ne-nativni rozliseni?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Listopad 28 11:01:00 CET 2010

Toto bude silne individualne. Filmy napriklad pozeram na televizore, a tam mam zase ine kriteria nez citatelnost pisma. Ja pocitacovy monitor pozivam predovsetkym na citanie a pisanie technickeho textu - programy, maily; nejake browsovanie ale aj tam ide predovsetkym o text ako taky, t.j. Jeho rychla citatelnost, nie o jeho vzhlad. Ja dokonca ani PCB nenavrhujem a schemy nekreslim, resp. len prilezitostne. Ak by som robil grafiku vsetkych druhov, pozeral na pocitaci filmy, robil DTP apod., alebo tie monitory vyrabal ci predaval sirokej verejnosti, mal by som nepochybne ine kriteria.

Ked som si kupil domov prvy LCD monitor, 15" 1024x768, bol som presnostou pixelov spolu s fyzickymi rozmermi uneseny. Po case sa pokazil a kupil som si 17" 1280xneviemkolko, a vtedy som prvykrat dostal lekciu typu "uz tie pixely nevidim". Odvtedy sa to uz len zhorsuje - aj moj zrak, aj rozmery pixelov.

Obmedzenie sirky pasma videoprocesora (t.j. celkoveho poctu pixelov) spolu s velkou plochou pomaha len ciastocne, pretoze vznika potom problem s privelkou svietiacou plochou mimo zorne pole.

YMMV

wek

-----Original Message-----

From:  Josef Dvoáek - José

Myslim ze vetsi rozliseni neni nikdy na skodu - pismo, grafika, filmy etc.
ma pak celkem logicky jemnejsi detaily a nekoukate na kosticky. Je to spis
problem nekterych aplikaci a asi i OS, ze se velikost systemoveho pisma neda
nastavit. U me na Ubuntu 10.4 jde toto bez problemu, takze nedokazu
posoudit.

jose

--- message truncated ---