PIC 24,32 nebo ARM?

j s jarin.hw na gmail.com
Sobota Listopad 27 16:26:54 CET 2010

K Petrovym slovam by som si dovolil zopar drobnych doplneni:

2010/11/27 Ing. Peter Adamec <max13 na atlas.sk>:
> dovolim si pousmiat sa nad zaporom ze pic vyraba len microchip

Presne tak, ono STM32 tiez vyraba len ST (alebo LPCxxxx vyraba len NXP
atd...), takze ked napriklad take ST bude mat dlhe dodacie doby, tak
ste v loji tak isto ako ked si design zalozite na comkolvek inom
ne-ARM-ovom - pretoze tak ako tak sa musite naucit nove periferie
noveho ARM-u a musite si navrhnut novu dosku, ist s tym na EMC testy
atd... cize z dazda pod odkvap.

> v reale je myslim microchip jediny kto nemal vyraznejsie problemy s dodavkou
> mcu pocas krizy
> dlhodoba podpora obvodov je u nich samozrejmostou, v podstate stale drzia
> obvody ktore vyrabali v roku 1995 a su bezne dostupne
> da sa povedat ze microchip povazujem za produktovo najstabilnejsieho
> dodavatela MCU aky na trhu je

Toto je to.Na rozdiel od trebars takeho Freescale, kde to s podporou
obvodov starsich ako zopar rokov nemyslia ani trochu vazne - a preco
som sa na nich definitivne vykaslal s tym, ze Freescale NIKDY viac - u
Microchipu je problem najst obsolete obvod bez ukazkovo zvladnutej
migracie, ak je nejaka potrebna. A pocas obdobia najvacsej krizy so
suciastkami som mal Microchipacke suciastky na stole pravidelne ako
prve.

> Free MPLAB C32 C Compiler that compiles upto 64 KB of code with full
> optimization, time limits
> PIC32 running at 72 MHz with 512K Flash, 32K RAM, 4 ch. DMA

Toto su uz asi trosku starsie informacie, dovolim si ich poopravit:
1, Na rozdiel od prvych verzii C32 kompilatora, sucasne free verzie
nemaju nijake obmedzenie na velkost generovaneho kodu, ale nerobia
optimalizacie vyssie ako O2 (to iste plati aj pre C30 pre 16-bitove
PIC a dsPIC). Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze rozdiel na
vyssich stupnoch optimalizacie je natolko maly, ze hobby-istom to bude
bohato stacit, ak nerobia povedzme nejaku realtime
kompresiu-dekompresiu dat alebo nieco, kde 2-5% vykonu zohra svoju
rolu.
2, PIC32 bezia podla datasheetu do 80MHz. 72MHz je cislo, ktore sa
traduje uz od dob nejakych preliminary informacii, mozno prvych
revizii datasheetov inzineringovych samplov a sam som prekvapeny, kam
vsade sa dostalo.

Inak PIC ma zivia uz nejaky ten rok a nemozem sa ani v najmensom
stazovat, teda moj postoj je mierne predpojaty, ale ja jednoznacne
hlasujem za PIC. Na mensie veci staci nejake PIC24, daju sa zohnat aj
v DIPku, co je fajn na bastlenie. Pripadne aj dsPICka, tam su aj
trebars 40MIPS-ove kusy s 128k FLASH a 16kB RAM v DIP28.
Ak chcete zacat s PIC32, skuste si precitat aj toto:
http://www.mikrozone.sk/pluginy/content/content.php?content.84

Ako programator a debugger je vyborny PicKit3, ICD3 je este lepsi a
rychlejsi - ale aj drahsi. Ak chcete zacat, kupte si PicKit3, ak si
neskor dokupite ICD3, tak sa ten PK3 nestrati. Okrem toho, ten PK3
alebo ICD3 s MPLAB-om mozete pouzit na takmer akekolvek ine PIC, aj
8-bitove alebo 16-bitove.

J.S.