PIC 24,32 nebo ARM?

Stano stano.hw na gmail.com
Sobota Listopad 27 15:14:10 CET 2010

Urcite to tu skusenejsi zhrnu lepsie ale napisem svoj nazor.
Hlavnym problemom ARM je ze ARM je len CPU jadro, kazdy vyrobca si nato
lepy vlastne periferie a tie zaberu najviac casu ked clovek potrebuje
skrotit nejake MCU. Takze ta vyhoda ze ARM vyraba viacero vyrobcov sa
nam redukuje len na vyhodu znalosti jadra, vyvojoveho prosredia a
zakladov assembleru (mozno).
Co sa tyka vyvojovych nastrojov, ku spominanemu keilu je kdispozicii
uLink cenovo blizky PICKitu. Ak mate keil tak je volba jasna, je to
bezpochyby spickovy vyvojovy nastroj.
Vyhodou PIC32 je na druhu stranu obrovsky vykon (MIPS jadro na 80MHz)
takisto je dostupny az zo 128kB internej RAM co vacsina ARMov nema.
Taisto microchip je celkom spolahlivy dodavatel.

Osobne aj ked PIC16 povazujem za sialenoct ktorej assembler musel
vymysliet nejaky macochista, musim microchipu uznat ze rada PIC32 je
naozaj vydarena a v mnohom prekona 99% konkurencnych ARM MCU.

Takze na otazku neexistuje jednoznacna odpoved, kazde ma svoje za aj proti.