Re: OS windows: program komolí vlastní data, co s tím ?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Listopad 26 17:27:01 CET 2010

Původní zpráva ze dne 26.11.2010 od Pavel Troller:

> Čemu v případě tohoto programu nerozumím, je:

Ale to se musíš zeptat toho Číňana, jak to má naprogramované.

Když se rozhodnu, že do souboru napíšu tečku bez ohledu na cokoliv,
tak ji tam prostě napíšu. Když se rozhodnu, že načtu nějaký řetězec s
desetinným číslem a zpracuji ho převodní funkcí, která zohledňuje
národní zvyklosti, tak to prostě udělám. Jak to dopadne, je všem už
dopředu jasné.

Asi tak...

Mimochodem, před časem jsem získal spolu s nákupem licence poměrně
drahého software také jakýsi bonus program od třetí firmy. Docela
zajímavý softík od Američana, nicméně opět to byl ten případ, kdy
někdo ovládá svůj obor, udělal na něj zlepšovák, ale programovat
neumí. Bylo potřeba vždy přepnout na desetinnou tečku, protože jinak
to ani nebralo číslo z editačního okénka. Ale kupodivu ono to nebralo
ani čárku ani tečku, dokud to bylo přepnuté na české prostředí,
protože to měl vážně doprasené uvnitř.

Napsal jsem mu slušný mail, kde jsem mu to vysvětlil. On na to
zareagoval promptně a odpověděl toto (XXXXX je ten produkt):

The use of a comma as a decimal separator is not standard. The vast
majority of the world uses a period as a decimal separator. XXXXX does
us the correct decimal separator and is 100% Windows compliant.

A tak jeho mail pokračoval, kde psal, že všem to funguje, že po celém
světě to jede, že všude používají desetinnou tečku, že si nikdo
nestěžuje a že to je plně kompatibilní a takové hlášky...

Já jsem mu odpověděl, že desetinnou čárku používají třeba ve Francii,
v Německu, Rusku, Belgii, Holandsku, Lucembursku, Norsku, Finsku,
Švédsku, Španělsku, Řecku, Portugalsku, Maďarsku, Rakousku, Polsku,
Rumunsku, Česku, Slovensku...

A on mi odpověděl, že má dvacet tisíc spokojených uživatelů z celého
světa, kteří mu za soft zaplatili, zatímco já jsem ho dostal zadarmo,
tak ať si nevyskakuju :-)

Ano, skončilo to špatně, já jsem mu pak odpověděl, že o dvaceti
tisících uživatelích se mu může tak leda zdát, když má na webu ve fóru
6 příspěvků od roku 2006 a z toho 4 jsou od něj. No a vyprdnul jsem se
na něj.

Ale prostě tohle je o té omezenosti. Nechápu, proč si někdo
nepřipustí, že to naprogramoval špatně. Přitom já jsem v té době vážně
zvažoval, že od něj nakoupím další soft za několik stovek dolarů. Po
tomhle jsem si to hodně rychle rozmyslel a on přišel o peníze.

Největší legrace je, že jsem si na něj vzpomněl zhruba po roce, bylo
to zrovna teď někdy před měsícem, a koukal jsem se na jeho web. Má tam
napsáno jako novinku, že teď už program podporuje destinnou čárku. A
že plně podporuje evropské národní prostředí :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601