DC motor hodne zprevodovany do pomala

Pikulík picom na volny.cz
Čtvrtek Listopad 25 21:29:09 CET 2010

Moment se dá měřit pomocí závěsné váhy (mincíř)
Jde to i s kuchynskou

----- Original Message -----
From: "Rollfree" <rollfree na volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, November 25, 2010 9:09 PM
Subject: Re: DC motor hodne zprevodovany do pomala

A proc si to nezmerite, kdyz uz ty ventily mate ?
Staci zmerit moment pro pootoceni z krajni pozice (tj. moment pro
"rozjezd"),
v prubehu dalsi drahy uz ventil jde vetsinou o dost lehceji.

Takze staci merit z definice krouticiho momentu - pridelat na ventil paku
o definovane delce a na konci ho zatizit. Kdyz jsem to delel ja, tak
jsem na konec dlouhe paky (kousek trubky, kterou jsem na konci zplostil
ve sveraku a nastrcil na puvodni paku ventilu) privazal PET flasku a do ni
prilival vodu, az se ventil pohnul.

Ja takhle ovladany ventil mam. Je to ale 3/4". Pokud si to spravne pamatuju,
tak to chtelo s rezervou neco kolem 2 Nm.
Pro ovladani pouzivam B 410-1 min s motorem SMR 300-600/230V
od  http://www.regulace.cz/CZ/PM/pm_410.html, takze otevreni nebo
zavreni trva 15 sekund.

Jinak ventilu zadne nebezpeci pri chybe v ovladani nehrozi, kulove ventily
se otaceji dookola, takze tam nic neukroutite.

rollfree

********************************

Od: "Tomas Chvatal" <tchvatal na ezop.cz>

Predstavuji si, aby dovedl tak nejak s rezervou otocit pakou na vodovodnim
ventilu 1" :-)
Ale kolik to je Nm fakt netusim. :-(
Ty ventily jsem tedy nakopil kvalitni Gacomini a pry maji patentovany tvar
te
kulicky v tom smyslu, ze maji snizene treni. Ale priznam ze jsem ani
nezkoumal jestli mam
sanci nekde vycist zarucene Nm.
v PDF jsem to nenasel
http://www.bola.cz/bola-kulove-kohouty/r950dn15-s-rucni-packou/