Odolnost 1-wire proti ruseni

Pavel Poucha papouch na papouch.com
Čtvrtek Listopad 25 16:20:41 CET 2010

Dobrý den,

už odpověděl pan Hamouz, máme stejné zkušenosti.

1) Krátké odbočky nevadí, pokud je odbočka dlouhá, doporučuji použít
opakovač. Je ale také možné udělat tzv. falešnou odbočku, tedy jít kabelem
od místa "rozbočení" k teploměru a pak zase zpátky. Protože se obvykle
používá kabel jako na počítačové sítě, který má 4 páry, nic to nestojí.

2) V tomto případě bych neodděloval, zvláště když to budete montovat sám a
nebude to nijak rozsáhlé. My ty teploměry také nemáme oddělené.

(Na druhou stranu, dodáváme i I/O moduly, kde jsou vstupy i výstupy oddělené
(optočleny, relé) a tak oddělovat linku RS485 mi přišlo zbytečné. Ale praxe
ukazuje, že to zbytečné není, protože i když je třeba vše z jednoho zdroje,
vznikají různé úbytky a budiče se snadněji zničí, když s něčím souvisejí.
Tak teď už jsou skoro všechny moduly předělány s oddělením. Ono v praxi jsou
v zemích různá zvěrstva, takže oddělení je dobré vždy.)

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch na papouch.com