Re: OT:Jak skladovat máslo (to opravdové, vzpomínáte?)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Listopad 25 10:52:22 CET 2010

Mne pomerne neprijemne prekvapila rezistence hmyzu na ruzna protihmyzi
"smrditka" - jednu dobu jsem bydlel sice v Praze, ale s okny na velky
hrbitov a tam se proste s otevrenym oknem nedalo rozsvitit. Poridil jsem si
"udelatko do zasuvky", do ktereho se vkladaji takove ty papirove tablety,
prosycene nejakym sajrajtem.

Mne ten smrad neprijemny nebyl, navic jsem rodily Prazak z centra, kourim,
takze je malo veci, ktere by mohly byt jeste nezdravejsi, nez muj normalni
zivot :)

Prvni test byl neuveritelny, v mistnosti jsem rozsvitil, samozrejme tam
bleskove naletaly breberky, po zapnuti byla vetsina hmyzaku po par minutach
na zemi, jen maloktery vydrzel dele, nez par minut - komari, mury, pakomari,
mouchy, proste takova normalni havet, parkrat mi tam vlitla vosa a i kdyz
odolavala dele, nevydrzela. Po zapnuti to na vetsinu potvor fungovalo tak,
jako kdyby byla v okne neviditelna sit.

Po letech jsem se prestehoval k pritulkyni do domku, kde si temer
nesvepravny skorotchan vymyslel a provozuje jednak zahradni jezirko, druhak
velkou nadrz na destovou vodu s volnou hladinou. Nasi maji chalupu v Jiznich
Cechach, takze jsem na komary celkem zvyklej, ale ted si k nim jezdim od
komaru odpocinout, je jich tam min, nez kolik nam tchan "vypestuje" v
domacim chovu.

Samozrejme jsem zkousel i chemickou valku (site do oken fakt moc nepomahaji)
a nasadil jsem zname patrony s ruznymi naplnemi, jak s temi puvodnimi (par
mi jich zbylo, byly zavakuovane a dobre pouzitelne) od nejake mne nezname
italske firmy, dale neco od Biolitu a neco od Raidu. Vysledek je ten, ze pri
pouziti jedinych ucinnych od Raidu nas vsechny doma boli hlava a stejne dost
potvor se sosakem prezije natolik, ze nam otravuji zivot. Na vetsi hmyz nez
na komary neucinkuje ani ten Raid, takze to stejne nepouzivame.

Tak nevim, v cem je problem. Jsou ty potvory imunnejsi, zmenila se pravidla
a zmensilo mnozstvi aktivnich latek, nebo "jen" ted vsichny vyrabeji smejdy?
Predpokladam, ze spravne asi budou vsechny tri varianty :(

Pavel Kutina