Simulace sitoveho ruseni.

Středa Listopad 24 13:50:50 CET 2010

no v zásadě jsou dva typy rušících impulzů. Jednorázový výboj buď do
krytu nebo nějak v blízkosti (norma to popisuje) 2, 4, 8, 16KV (podle
toho co je to za zařízení), na to by stačil nějaký VN zdroj a k němu
přibližně to kapacitu a rezistor co je v té normě ... jestli by jako VN
kapacita nestačilo kus oboustranného tišťáku s odleptanými okraji?
Plasty mívají pevnost 20-30 KV/mm.  Asi bych neřešil přesné napětí. Když
to vydrží napětí z VN zdroje z monitoru (televize), vydrží to asi i
zkoušení ve zkušebně. Pak je tam burst - skupina impulzů. Tak nějaké
jiskřišťátko s malou mezerou (2KV = 1 mm?), k němu kapacitu a přes odpor
připojit na ten VN zdroj. Kmitočet a počet impulzů bych asi taky
neřešil. Na tyhle učely mám ve výhledovém plánu zdroj s trafem z
monitoru, jen to dodělat... :-)

Zatím když nám na něčem měřili EMC a neprošlo to, hned na místě se
dělala opatření a měření se opakovalo. Myslím že je to nejrychlejší a
poradí vám lidi co to umí. Stačí si jen vybrat správnou zkušebnu.
Anděl