Re: Re[4]: Jak skladovat máslo (to opravdové, vzpomínáte?)

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Listopad 24 09:08:13 CET 2010

On Wed, 24 Nov 2010, J. Polívka wrote:

> ktera sla asi pred 14 dny v TV. Nekde u nas postavili dojiciho robota, ktery
> sam zajede pod kravu, vyhleda struky a pripoji se na ne a nasledne kravu
> podoji.
> Kdyz pominu, ze to bylo pomale, ze to stalo nejaky ten milionek, tak mi
> napadlo, kdo te krave to vemeno a ty struky ocisti. To tam nejak chybelo.
> A jestli to dokaze samo zajet pod dalsi kravu. A taky to musi byt pripojene
> na "mlekovod" takze to za sebou musi tahat kabely, hadice...
> Mozna kazda krava bude mit v kotci svuj vlastni dojici pristroj ?

Co jsem videl tak je to neco jako dojici linka. Krava ma RFID cip, sama
tam vleze, stroj ji nasype dobre granule do krmitka (to je taky duvod proc
tam samy lezou), najde struky, napred je omeje desinfekci a pak nasadi
odsavace a podoji. Pamatuje si ktera uz dojila a kdyz tam vleze znova
(kvuli granulim) tak ji vyzene elektrickyma metlickama.

Mozna je to pomalejsi ale ne o moc a muze to pracovat porad a neodflakne
to desinfekci.