Koupím výkonový tyristor

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Středa Listopad 24 07:55:02 CET 2010

Dne středa 24 listopad 2010 06:29 Koder Petr napsal(a):
> Ted kdyz koukam na ten trigatron jsem si vzpomel, ze jsme podobne "spinali"
> pomoci trivyvodove bleskojistky. Pro sepnuti se na prostredni vyvod
> privedlo mekke VN napeti, ktere prorazilo obe sekce a tim se propojil i
> hlavni obvod. Petr

Jinak obdoba podobného spínače, jen obvykle dvouvývodového (spínací napětí je
ve formě vf na superponováno na jednu z elektrod) a proti okolí chráněného
jen prodícím plynem je u profi svářeček (pro sváry metodou TIG). Spíná se tam
jen pár desítek voltů a slouží to k zapálení oblouku, aby se
nemuselo "škrtat" poměrně drahou a na tvar zabrušovanou elektrodou o
materiál.

Radek