OT: Výběr LNB quad

jan.kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Listopad 24 00:44:34 CET 2010

Konvertory Ivancom jsou co se týče _elektrických _vlastností perfektní a
určitě lepší, než noname konvertory se stejným šumovým číslem.
Co je však na Ivancomu bída je mechanické provedení. F konektor má
nepružnou dutinku - zdroj častých výpadků a problémů a i jeho ústí
ozařovače je uzavženo nějakou "pochybnou membránou" z nějaké tenké
plastové fólie. Ta se časem  působením vnějších vlivů se rozpadne,
popraská a do konvertoru začne vnikat vlhkost. No a ten pak jde do kytek.
Na druhé straně s Ivancomem ( přírubový typ) jde jako s jediným přijímat
analogové vysílání z Astry 19,2 pouze s meřicí trychtýřovou anténou (
ústí cca 5x5 cm)
Je to sice jen identifikovatelný signál v šumu , ale s běžnými
konvertory to tak dobře nefunguje ani s 15 cm parabolou, kde Ivancom má
už pěkný obrázek.
Je to dané i kvalitněji provedenými ozařovači, jejichž ohniska jsou
mnohem menší, než u běžných konvertorů. Pak je sice komplikovanější (
ostřejší ) směrování
a hodně záleží i na kvalitě paraboly.
 U každého Ivancoma naleznete meřicí protokol,

Z levnějších a běžných typů mám vyzkoušené  typy GTsat GT-QT40D ( Quatro
provedení pro multiswitche) v ceně okolo 250kč/kus, případně o něco
dražší a
" neforemné - velké "  typy ALPS v provedení ozařovače "raketa-feed"  -
ty dávám do 60cm parabol, pokud zákazník chce malou anténu a zároveň
multifeed. S normálními konvertory totiž vychází ohniska moc blízko sebe
a taketa-feedy jdou nacpat blíž k sobě.
Varuji  před výrobky SMART ( a to i monoblocky) ale záruku 2 roky snad
přežije všechno :-(
JaKub