Jak skladovat máslo (to opravdové, vzpomínáte?)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Listopad 23 20:04:56 CET 2010

> Původní zpráva ze dne 23.11.2010 od Pavel Troller:

> Já jsem zase někde četl, že kravské mléko je pro telátka a ne pro
> lidi.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert

Zdravím,
  a já četl, že přizpůsobení člověka kravskému mléku je jedna z historicky
nejnovějších geneticky jednoznačně prokázaných mutací. Máte pravdu, pravěký
člověk nebyl uzpůsoben na konzumaci kravského mléka a produktů z něj, ale
kdesi v historii došlo k "úpravě jeho genetického programu" tak, že se
schopnost využití kravského mléka v zažívacím traktu člověka prudce zvýšila.
Konkrétně jde o schopnost trávit laktózu. Lze dohledat např. na wikipedii
pod heslem "Lactose intolerance", je tam i mapka, znázorňující, v jakých
geografických oblastech je tato mutace dominantní, a střední Evropa tam patří.
Takže, když už je ten náš organismus natolik chytrý, že si vyvinul patch na
to, abychom mohli bumbat mlíčko, byla by přeci hloupost ho nebumbat :-))).
  Zdraví Pavel.