Koupím výkonový tyristor

Úterý Listopad 23 01:24:09 CET 2010

Není na impulzní provoz tyristor tak trochu nevhodný? Nevím jak je to s
rychlostí spínání výkonových tyristorů, ale aby se zionizovala celá
plocha, potřebuje to nějaký čas. Proto tyristor potřebuje určitou
minimální indukčnost aby se nepřekročilo jeho di/dt. Mnohem lepší mi
připadají tranzistory MOSFET. Kdyby někdo chtěl, mám tady staré verze
desek na polarizovanou drenáž a je mi líto to vyhodit. Když dám desku za
100 Kč + poštovné, je to únosné?  Kdo chcete, napište soukromě. Mám jich
asi 10.
Je to deska na 10x TO220 paralelně, oboustranná s maskou, fólie 70um a s
místem na připájení Cu pásoviny. Hotové zařízení (tranzistory jsou
zakryty chladičem) vypadá pro představu takhle
http://vaelektronik.cz/images/epd160.jpg

Na jednu desku jsem osadil 10xIRF3703, k tomu jsem připojil 10x
10000uF/25V, spouštěcí destička s 555 dělá impulz 10ms což stačí pro
vybití elitů. Pásovinu jsem na desku neletoval, připájel jsem tam lanko
10mm2. Tranzistory pochopitelně bez chladiče. Zítra to můžu nafotit.
Proud je omezený na 3KA odporem přívodů. Měřil jsem s tím při jakém
proudu se přesytí tlumivka. Toroid z plechů 0,15 o průřezu 8 cm2, průměr
cca 10cm, s mezerou jsem s tím málem zničil, magnetická síla tomu dala
takovou ránu, že se ta mezera stáhla až na doraz a začal na tom praskat
lak. To s 10 závity :-) Na další desku jsem dal nějaké 200V tranzistory
a spíná to impulzně 200A.
Anděl