Re: Koupím výkonový tyristor

Jiří Reček recek.jiri na quick.cz
Pondělí Listopad 22 23:57:13 CET 2010

Zdravím!
Počítal jste dobře?
Dělal jsem magnetovačku a potřeboval jsem sepnout nabité kondenzátory do
cívky a špičkový proud vychází asi na 2500A. Použil jsem tyristor asi na
250A, který má špičkový proud přes 5kA. Je potřeba jenom jeden puls s malo
četností. Magnetovačka funguje dobře.

Tyristor jsem kupoval ve www.polovodice.cz - stl něco kolem 1000,-Kč, ale
nyní to je ABB.

Jirka

----- Original Message -----
From: "Mirek Paták" <mi3 na centrum.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, November 22, 2010 10:18 PM
Subject: Koupím výkonový tyristor

Zdravím všechny,

potřebuji na vzdálenost cca 40cm opakovaně házet 30g težkou kuličku
(fyzikální pokus...).
Jako nejjednodušší se mi jeví použití principu cívkové pistole (Coil Gun).

Pro sepnutí obvodu s kondenzátory sháním výkonový tyristor 180A/2kV apod. (a
lepší) :-)

Pokud někoho napadne lepší způsob jak kuličkou pohnout, budu rád.

Zdraví
Mirek