Elektromobily

Milan krata.milan na seznam.cz
Pondělí Listopad 22 17:51:19 CET 2010


MHD? no a co mi na vesnici?Dnes bych se bez auta neobesel. Cesta do 
Prace autem 30 minut. Kombinaci Autobusu a vlaku 3 hodiny. Cesta domu 
nemozna, protoze v dnesni dobe neni navazujici spoj.
Osobne by se mi elektromobil hodil, protoze bych dojel do prace, potom 
domu a pres noc bych klidne nabijel a pokud by byl dojezd 100km tak bych 
mel jeste 30 na popojizdky a mohl treba vzit manzelce nakup.
Milan

Dne 22.11.2010 10:08, Michal Gregor napsal(a):
> Kun zere i kdyz nejezdi.
> V soucasne dobe nemaji elektro auta perspektivu. Mozna v teplych 
> koncinach jako  vozitka do mesta. Vsichni mluvi o soukromych autech, 
> ale co firemni vozy? Kolilk aut denne ujede vice nez 100km? Podobne je 
> to se zemnim plynem, je to super vec, tak proc uz je nemaji vsechny 
> autobusy? Misto toho se kupuji nesmysly na baterky.
> Otazka zni jak nahradit nebo aspon usetrit ropu?
> 1) Podpora MHD - proc u nas plati myto linkove autobusy?
> 2) Vystavba rychlo vlaku - nahrada letadel na kratkou vzdalenost.
> 3) Najit zpusob jak zajistit konkurenci kamionum. (Bez dotaci!) Treba 
> postavit trat Korea - Cina - EU,.Lod z Asie pluje mesic, vlakem je 
> prdpoklad tyden.
> 4) Vymyslet trolej pro auta aspon na dalnici
> 5) Vymyslet lepsi baterky
> Mistni zasobovani je krasna utopisticka pohadka, staci horsi pocasi 
> nebo nejaka pohroma a mate tady hladomor.
> Michal Gregor
>
>     ----- Original Message -----
>     *From:* Ondřej Janovský <mailto:ondrej.janovsky na alarex.cz>
>     *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>     *Sent:* Monday, November 22, 2010 8:53 AM
>     *Subject:* Re: Elektromobily
>
>     Jeste ze Daimler a ostatni nemeli k dispozici HW konferu. To by je tu
>     vsichni presvedcili, ze jejich vozidlo na spalovaci motor je k
>     nicemu a
>     ze to nema budoucnost. Je to smradlave, poruchove, slepa ulicka.
>     Nikde
>     zadne cerpaci stanice, kde brat palivo? Proc nepouzivat spolehlive a
>     casem proverene kone.
>
>     Oja
>
>     Dne 22.11.2010 08:49, Ales Prochaska napsal(a):
>     > Tady bych si dovolil lehce nesouhlasit. Nehlede na to, ze kdyby mi
>     > bylo zabraneno pracovat alespon 10 hodin denne (o vikendech jen
>     6) tak
>     > bych se asi ohlodal nudou, tak mam pocit, ze za tu praci dostavam
>     > umerne vysledky. Jeste pamatuju doby kdy rodice jen touzili po
>     > vlastnim aute, ted mam dve a nikomu to neprijde divne (a prolevam je
>     > benzinem a naftou, coz driv taky nebylo tolik potreba). Clovek mival
>     > jeden kabat a dvoje boty, ted uz vetsina lidi ani z hlavy nerekne
>     > kolik jich vlastne ma. Deti mivaly jeste pred par desitkami let par
>     > hracek, ted az na pripady mimoradne psychicky odolnych rodicu jich
>     > maji zaplavu (a to nepocitam kolik hracek mam ja sam :-)). A neco
>     > podobneho by se dalo najit v kazde oblasti. Samozrejme, ze
>     pocitove to
>     > tak nevychazi, z 1001. hracky nemam uz takovou radost jako z te
>     1. :-)
>     >
>     > Ales Prochaska
>     >
>     >
>     >> Ono je to ještě o něco složitější. Po tomhle jsem docela dlouho a
>     >> usilovně pátral, říkajíce si, jak je možné, že při takovém nárůstu
>     >> produktivity musíme pracovat skoro stejně (dnes 30-50 % tehdejšího
>     >> času, ale při mnohasetprocentní produktivitě)?
>     >>
>     >
>     >> Jednak si toho tedy kupujeme více, než naši dědové, ale i kdybychom
>     >> chtěli stejnou životní úroveň jako tehdy, neklesne potřebná
>     práce ve
>     >> stejném poměru, jako vzrostla produktivita.
>     >>
>     >
>     >> No a podstata problému je následující: Jak společnost obsahuje
>     >> stále rozsáhlejší funkční celky (velké firmy s obrovskými počty
>     >> zaměstnanců po celém světě, velké státní správy), roste režije.
>     >> Interně (na milion zaměstnanců nestačí 1 externí účetní a 1 šéf,
>     >> jako při 10) a externě (na distribuci superproduktivně vyrobeného
>     >> zboží z 1 továrny do celého světa je několikaúrovňová síť s počtem
>     >> lidí větším, než ve výrobním závodu). Dokud kapitalismus fungoval,
>     >> byly tyhle věci držené na uzdě. Dnes je tu mnoho státních regulací,
>     >> které v konečném důsledku především brání samovolné očistě.
>     >>
>     >
>     >> Když dnes manažer velké a.s. zjistí, že mají mj i 10 baráků, kde je
>     >> po 1000 zaměstnanců v každém, kteří neprodukují žádnou hodnotu
>     >> (tohle podle Parkinsona může vzniknout už při 100+ lidí), tak bude
>     >> raději dělat, jako že o ničem neví, protože propustit 10 tisíc lidí
>     >> je politicko-korektně nepřijatelné.
>     >>
>     >
>     >> No a nebo když dojde na lámání chleba a je jasné, že v Evropě by
>     >> stačila čtvrtina současného počtu automobilek, tak se politici
>     >> zhrozí a udělají šrotovné, nebo jinou podobnou kravinu, aby mohly
>     >> všechny alespoň do konce volebního období fungovat, jako by
>     bylo vše v pořádku.
>     >>
>     >
>     >> Nebo se třeba zjistí, že v nějaké malé zemičce, která má vstoupit
>     >> do EU, umí vyrobit levný a kvalitní cukr a zvládnou ho tolik, že by
>     >> část francouzských zemědělců musela začít dělat něco jiného... K
>     >> tomu je hrozně hezká poznámka v českém překladu knížky Globalizace
>     >> od Johana Norberga: "Platíme si vyšší daně, abychom mohli mít
>     dražší cukr".
>     >>
>     >
>     >> Obecně se dá také říct, že kdykoli se někde u něčeho jako důležitý
>     >> přínos uvádí vytvoření pracovních míst (typické třeba u různých
>     >> ekodecentralizačních nesmyslů), znamená to popření podstaty
>     >> technického pokroku a samozřejmým výsledkem bude zdražení, tedy že
>     >> budeme pracovat na živení těchto neužitečných podniků.
>     >>
>     >
>     >> No a pak jsou tu makroekonomické nástroje: Když politik zjistí, že
>     >> HDP není takové, jak by podle něj mělo být, nechá snížit úrokové
>     >> sazby centrální banky a provede další podporu investic. Jenomže
>     díky
>     >> výšepopsaným regulacím se do ničeho rozumného moc investovat nedá.
>     >> Výsledkem jsou půjčky na spotřební zboží, které se ovšem za nějakou
>     >> dobu musí splatit a protože to bylo spotřební, žádný skutečný
>     nárůst
>     >> životní úrovně se nekoná. A nebo se přeci jen investuje. Do výroby
>     >> to skoro nejde - s tím je moc razítek, složité předpisy a kdyby se
>     >> nakonec podařilo vyrobit něco světoborného, přijde antimonopolní
>     >> úřad, řka, že to takhle nejde... Takže se investuje zas jen do
>     >> režije. Postaví se další obchodní dům, ve kterém prodávají totéž co
>     >> za rohem, nebo se založí další reklamka. Další možností jsou
>     >> hypotéky - to je kapitola sama pro sebe, velmi dlouhá, ... ale už
>     >> budu muset jít spát. Obecný závěr je, že čím levnější úroky z
>     >> hypoték, tím dražší jsou stavební práce. No a když se to hodně
>     >> přežene, Clintonovsky "Hypotéku musí dostat i nezaměstnaný
>     >> afroameričan", je z toho za 10 let hypotéční krize.
>     >>
>     >
>     >> No a pak je tu ještě další režije, zvaná stát...
>     >>
>     >
>     >> PH
>     >> _______________________________________________
>     >> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>     >> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>     >> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>     >>
>     >
>     > _______________________________________________
>     > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>     > Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>     > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>     >
>
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>     Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20101122/3d545df3/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list