RE: Elektromobily

www www asrock70 na seznam.cz
Pondělí Listopad 22 11:13:53 CET 2010

Ale ne, dozvedel by se, ze v kg nafty je ulozeno spalne telo 46MJ, tedy dostatek pro pohon nejakeho stroje.
Pri pohledu na ucinnost jeho motoru nejakych 25%, by se mylne dozvedel, ze zde je velky potencial pro zvysovani ucinnosti.

Kdezto elektormobily, tak jak je zname dnes s vyhledem na dekadu dopredu.
Pokud bychom v CR jen na nahrazeni benzinu realne potrebovali 5 novych Temelinu, kolik by jich potrebovali v nemecku 50?
Kolik celosvetove? Zkuste u nas nebo v nemecku postavit jedinou novou atomku :-), ale to je politika, pojdme po palivu pro ne, tedy po uranu.

V podvedomi te vzdelanejsi casti populace je takoveto uranu je dostatek a na stovky let :-). Jak je realita
zname a overene celosvetove zasoby uranu jsou nejakych 3 miliony tun. Soucasna rocni spotreba uranu (nerovna se tezba, jelikoz ted mohutne vyuzivame vojenske zasoby) je cca 100.000 tun /rok. Z toho 30% zasob ma Australie a Kanada, trochu rusove, Jihoafricka republika a Nigerie.
U nas by bylo nutne defakto zpetinasobit jadernou energetiku, pokud bychom predpokladali, ze i jinde to bude stejne, stoupne spotreba na 0.5M tuny/rok tzn. veskere svetove znama loziska uranu bychom vytezili za 6let.
Jiste asi se najdou jine, ale nikdo nepostavi stovky az tisice elektraren bez toho aby pro ne mel palivo alespon na dobu jejich zivotnosti tedy 50 let.
Pro zajimavost, CR patrila k uranovym velmocem, za poslednich 50let se tu vytezilo vice nez 100.000 tun ruranu, ktery zmizel v rusku a v cil jsme v ....

Suma sumarum neni zde palivo, ktere by mohlo ropu nahradit , to ostatni jsou nepodstatne detaily.
Jiste jsme zpatecnik, vsak tu je jaderna fuze a nekonecny ocean energie z ni. Fain, tak proc nikde nestioji fuzni reaktor :-)

A vite co je na tom nejhorsi, celosvetova ekonomika je postavena na spotrebe ropy. Chcete znicit stat, nejezdete autem a nekupujte vyrobky s vysokym podilem ropy (dopravy). Existuji odhady, ze napriklad vlada v CR by vydrzela max 6mesicu bez prijmu z DPH a spotrebni dane z ropy.

Jirka

>Jeste ze Daimler a ostatni nemeli k dispozici HW konferu. To by je tu
vsichni presvedcili, ze jejich vozidlo na spalovaci motor je k nicemu a
ze to nema budoucnost. Je to smradlave, poruchove, slepa ulicka. Nikde
zadne cerpaci stanice, kde brat palivo? Proc nepouzivat spolehlive a
casem proverene kone.

Oja