Elektromobily

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Pondělí Listopad 22 10:08:22 CET 2010


Kun zere i kdyz nejezdi.

V soucasne dobe nemaji elektro auta perspektivu. Mozna v teplych koncinach jako  vozitka do mesta. Vsichni mluvi o soukromych autech, ale co firemni vozy? Kolilk aut denne ujede vice nez 100km? Podobne je to se zemnim plynem, je to super vec, tak proc uz je nemaji vsechny autobusy? Misto toho se kupuji nesmysly na baterky.

Otazka zni jak nahradit nebo aspon usetrit ropu?
1) Podpora MHD - proc u nas plati myto linkove autobusy?
2) Vystavba rychlo vlaku - nahrada letadel na kratkou vzdalenost.
3) Najit zpusob jak zajistit konkurenci kamionum. (Bez dotaci!) Treba postavit trat Korea - Cina - EU,.Lod z Asie pluje mesic, vlakem je prdpoklad tyden. 
4) Vymyslet trolej pro auta aspon na dalnici
5) Vymyslet lepsi baterky

Mistni zasobovani je krasna utopisticka pohadka, staci horsi pocasi nebo nejaka pohroma a mate tady hladomor.

Michal Gregor


  ----- Original Message ----- 
  From: Ondřej Janovský 
  To: HW-news 
  Sent: Monday, November 22, 2010 8:53 AM
  Subject: Re: Elektromobily


  Jeste ze Daimler a ostatni nemeli k dispozici HW konferu. To by je tu 
  vsichni presvedcili, ze jejich vozidlo na spalovaci motor je k nicemu a 
  ze to nema budoucnost. Je to smradlave, poruchove, slepa ulicka. Nikde 
  zadne cerpaci stanice, kde brat palivo? Proc nepouzivat spolehlive a 
  casem proverene kone.

  Oja

  Dne 22.11.2010 08:49, Ales Prochaska napsal(a):
  > Tady bych si dovolil lehce nesouhlasit. Nehlede na to, ze kdyby mi
  > bylo zabraneno pracovat alespon 10 hodin denne (o vikendech jen 6) tak
  > bych se asi ohlodal nudou, tak mam pocit, ze za tu praci dostavam
  > umerne vysledky. Jeste pamatuju doby kdy rodice jen touzili po
  > vlastnim aute, ted mam dve a nikomu to neprijde divne (a prolevam je
  > benzinem a naftou, coz driv taky nebylo tolik potreba). Clovek mival
  > jeden kabat a dvoje boty, ted uz vetsina lidi ani z hlavy nerekne
  > kolik jich vlastne ma. Deti mivaly jeste pred par desitkami let par
  > hracek, ted az na pripady mimoradne psychicky odolnych rodicu jich
  > maji zaplavu (a to nepocitam kolik hracek mam ja sam :-)). A neco
  > podobneho by se dalo najit v kazde oblasti. Samozrejme, ze pocitove to
  > tak nevychazi, z 1001. hracky nemam uz takovou radost jako z te 1. :-)
  >
  > Ales Prochaska
  >
  >    
  >> Ono je to ještě o něco složitější. Po tomhle jsem docela dlouho a
  >> usilovně pátral, říkajíce si, jak je možné, že při takovém nárůstu
  >> produktivity musíme pracovat skoro stejně (dnes 30-50 % tehdejšího
  >> času, ale při mnohasetprocentní produktivitě)?
  >>      
  >    
  >> Jednak si toho tedy kupujeme více, než naši dědové, ale i kdybychom
  >> chtěli stejnou životní úroveň jako tehdy, neklesne potřebná práce ve
  >> stejném poměru, jako vzrostla produktivita.
  >>      
  >    
  >> No a podstata problému je následující: Jak společnost obsahuje
  >> stále rozsáhlejší funkční celky (velké firmy s obrovskými počty
  >> zaměstnanců po celém světě, velké státní správy), roste režije.
  >> Interně (na milion zaměstnanců nestačí 1 externí účetní a 1 šéf,
  >> jako při 10) a externě (na distribuci superproduktivně vyrobeného
  >> zboží z 1 továrny do celého světa je několikaúrovňová síť s počtem
  >> lidí větším, než ve výrobním závodu). Dokud kapitalismus fungoval,
  >> byly tyhle věci držené na uzdě. Dnes je tu mnoho státních regulací,
  >> které v konečném důsledku především brání samovolné očistě.
  >>      
  >    
  >> Když dnes manažer velké a.s. zjistí, že mají mj i 10 baráků, kde je
  >> po 1000 zaměstnanců v každém, kteří neprodukují žádnou hodnotu
  >> (tohle podle Parkinsona může vzniknout už při 100+ lidí), tak bude
  >> raději dělat, jako že o ničem neví, protože propustit 10 tisíc lidí
  >> je politicko-korektně nepřijatelné.
  >>      
  >    
  >> No a nebo když dojde na lámání chleba a je jasné, že v Evropě by
  >> stačila čtvrtina současného počtu automobilek, tak se politici
  >> zhrozí a udělají šrotovné, nebo jinou podobnou kravinu, aby mohly
  >> všechny alespoň do konce volebního období fungovat, jako by bylo vše v pořádku.
  >>      
  >    
  >> Nebo se třeba zjistí, že v nějaké malé zemičce, která má vstoupit
  >> do EU, umí vyrobit levný a kvalitní cukr a zvládnou ho tolik, že by
  >> část francouzských zemědělců musela začít dělat něco jiného... K
  >> tomu je hrozně hezká poznámka v českém překladu knížky Globalizace
  >> od Johana Norberga: "Platíme si vyšší daně, abychom mohli mít dražší cukr".
  >>      
  >    
  >> Obecně se dá také říct, že kdykoli se někde u něčeho jako důležitý
  >> přínos uvádí vytvoření pracovních míst (typické třeba u různých
  >> ekodecentralizačních nesmyslů), znamená to popření podstaty
  >> technického pokroku a samozřejmým výsledkem bude zdražení, tedy že
  >> budeme pracovat na živení těchto neužitečných podniků.
  >>      
  >    
  >> No a pak jsou tu makroekonomické nástroje: Když politik zjistí, že
  >> HDP není takové, jak by podle něj mělo být, nechá snížit úrokové
  >> sazby centrální banky a provede další podporu investic. Jenomže díky
  >> výšepopsaným regulacím se do ničeho rozumného moc investovat nedá.
  >> Výsledkem jsou půjčky na spotřební zboží, které se ovšem za nějakou
  >> dobu musí splatit a protože to bylo spotřební, žádný skutečný nárůst
  >> životní úrovně se nekoná. A nebo se přeci jen investuje. Do výroby
  >> to skoro nejde - s tím je moc razítek, složité předpisy a kdyby se
  >> nakonec podařilo vyrobit něco světoborného, přijde antimonopolní
  >> úřad, řka, že to takhle nejde... Takže se investuje zas jen do
  >> režije. Postaví se další obchodní dům, ve kterém prodávají totéž co
  >> za rohem, nebo se založí další reklamka. Další možností jsou
  >> hypotéky - to je kapitola sama pro sebe, velmi dlouhá, ... ale už
  >> budu muset jít spát. Obecný závěr je, že čím levnější úroky z
  >> hypoték, tím dražší jsou stavební práce. No a když se to hodně
  >> přežene, Clintonovsky "Hypotéku musí dostat i nezaměstnaný
  >> afroameričan", je z toho za 10 let hypotéční krize.
  >>      
  >    
  >> No a pak je tu ještě další režije, zvaná stát...
  >>      
  >    
  >> PH
  >> _______________________________________________
  >> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
  >> Hw-list na list.hw.cz
  >> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
  >>      
  >
  > _______________________________________________
  > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
  > Hw-list na list.hw.cz
  > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
  >    

  _______________________________________________
  HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
  Hw-list na list.hw.cz
  http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20101122/93e4e7bd/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list