Elektromobily

Milan B. milan na bastl.sk
Pondělí Listopad 22 07:34:51 CET 2010


On 22. 11. 2010 2:38, www www wrote:
> Fajn, vyjdeme z toho, ze na auto potrebujeme 150kWh a nabijeci cas bude 8 hodin, tedy s nejakou tou ucinnosit potrebujeme nabijet 20kW, to pri 200 autech nabijenych pri vasem marketu dela 4MW.
>
> Nebo jinak, jen benzinu se v CR rozne spotrebuje cca 2500.000 tun, to je ekvivalent 29.6 TWh eletricke energie.
> Kdyz zapocitate ucinnost rozvodu a spotrebu toho celeho, tak jen na to abyste ziskal energii pro zhruba 60% osobni dopravy , 40% osobni a cela nakladni jezdi na naftu musite postavit zhruba tri nove Temeliny a to porad pocitame s defakto 100% ucinnosti nabijeni, pri 80% ucinnosti nabijeni uz potrebujete dalsi Temelin atd.
>
>
Ano. Dalsie dovody, preco sa neda. :). Mam dojem, ze kedysi aj 
vypocitali. ze lietadlo tazsie ako vzduch nemoze lietat, pretoze 
jednoducho spadne.

Uz dnes existuju male reaktory, nemusi byt nerealne, aby kazdy market 
alebo parkovisko mal vlastny. Napriklad. Alebo kazda obec. Riesenie sa 
urcite najde.

> Jirka
>
>
>> On 22. 11. 2010 0:49, www www wrote:
>> Ja vam to tvrdit budu. Troufnu si dokonce tvrdit, pokud jde o konstrukci elektromotoru, neni zadny podstatny rozdil mezi elektromotorem pane Edisona a tim nejmodernejsim motorem dneska. Tady toho moc nevylepsite.
>> Hlavni problem je uchovani elektriny a obavam se, ze s koncepci chemickych akumulatoru neni sance na rozume pouzitelne reseni.
>> Ono se staci zamyslet nad energii, kdyz prijedu k pumpe a vezmu plnou tak za rekneme 5minut natankuji efetkivne nejakych 150kWh. Zkuste to natankovat ze zasuvky, pri 230V a hodine nabijeni to dela nejakych  500A. Pres 16A jistic to nenabijete ani za cely den.
> Tak toto iste tvrdili nasi dedovia, ze naco im je auto/traktor, ked kon
> sa nazere a napije hocikde a s autom aby clovek porad zhanal petrolej a
> kovaca, aby mu to opravil. Proste taketo nazory su brzdou pokroku. Hlada
> sa preco nieco nejde, miesto toho, aby sa hladal sposob ako to
> realizovat. Ano, pri elektromobiloch asi nebude mozne tankovat tak ako
> teraz. Chce to zmenit sposob myslenia a vytvorit infrastrukturu tak, aby
> sa auta dobijali  hocikde a hocikedy. Pridem do roboty - 8 hodin
> nabijam. Idem do kina - dve hodiny nabijam. Idem do obchodu - hodinu
> nabijam. Pridem z roboty, 12 hodin nabijam. A ak budem mat baterky s
> dojazdom 600km, tak si vystacim na 99.9999999% jazdenia a nemam nikdy
> problem.
>
>
> Len na okraj,  najdite si kto je vlastnikom patentu na pouzitie NiMH
> baterii v elektromobiloch.
>
>
>> Uprime rekneme si, jeste ze tak, spocitejte si kolik se u nas rocne projezdi PHM  a prepocitejte si to na temeliny, zjstite, ze jen takova hloupost jako je nesmyslne denni sviceni odpovida tak 300MW bloku, na hromadne nasazeni elektromobilu nemame ani elektrarny ani rozvody, o palivu nemluve.
> Jo, a kolko energie v podobe PHM nas stoja blbeckovia vo votunenych
> oktafkach a golfoch f metle na hlinach, jazdiaci plyn-brzda by ste pre
> nas neskusili vypocitat? Alebo vselijake SUV na polmetra sirokych
> gumach? Alebo moderne administrativne budovy, ktore potrebuju MW energie
> aby sa v nich udrzalo prostredie vhodne k zivotu? Ale nie, my budeme
> pocitat ziarovcicky.
>
>> Nevim kdo, ale nejaky velky blbec vymyslel, ze musime cestovat. Jeste muj deda do prace dosel pesky, k snidani mel mleko od kravy, ktera se pasla nekde na kopci v sousedstvi a na hrusky chodil na kopec za barakem.
>> My dnes do prace dojizdime autem , k snidani mame v lepsim pripade mleko , tedy spise bilou vodu od kravy nekde z pobalti, hrusky, pokud je v gramu nekde nahodou maji pochazi z ciny, atd.
>> Tohle vsechno nikterak neprispiva k vyssi kvalite zivota, mozna spise naopak, ale hlavne  je to mozne jen protoze palime energii, ktera se hromadila miliony let.
>>
> Ano, je to tak. A kto za to moze? Ked vsetci skacu tak ako reklama
> piska, inac to byt nemoze.
>
>
>>    Jirka
>>
>>
>>> Dovolim si trochu nesuhlasit, ono nejde o modne kopanie do ekologickych
>> veci. Ide o mimoriadne nakladne divadlo, kde na jednej strane sa vsetci
>> tvaria ekologicky a snazia sa akoze vyvijat elektromobily, ale na druhej
>> strane sa snazia vsemozne dokazat, ze elektromobily stoja za prd a vobec
>> sa neoplatia. Preto sa napriklad ako elektromobily prezentuju
>> premotorovane sportove auta, ktore maju mizerny dojazd, preto sa
>> predstavuju predrazene hybridne auta, kde v jednom aute musite zaplatit
>> jak benzinovy tak elektricky pohon .... a taketo clanky su sucastiu
>> tejto protikampane - o elektromobily nebude zaujem a tak s kludnym
>> svedomim bude mozne cely program zrusit.
>>
>> Ked bezal projekt EV1, tak bol doprevadzany pozitivnou kampanou. A na to
>> auto - napriek sialenym podmienkam - boli poradovniky a vacsina ludi
>> nemala sancu.
>>
>> Je zaujimave porovnat parametre napriklad EV1 (2. generacia z roku 1999)
>> a akysi  Golf  blue-emotion planovany na rok 2013 (ten som si nasiel na
>> tych strankach). Podobna hmotnost, podobne vykonny motor, podobna
>> kapacita akumulatorov, podobna maximalna rychlost - a EV1 ma vacsi
>> dojazd. A aj keby ho mala uplne rovnaky - nech mi nikto nehovori, ze
>> technologia baterii, konstrukcia elektromotorov a ich riadiaca
>> elektronika sa za tych 10 rokov nepohla dopredu.
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list