Elektromobily

Neděle Listopad 21 21:42:56 CET 2010

Ta rekuperace je tam jednak zmíněna (ve druhé části článku) a druhak, je to kromě případů dlouhého brždění (sjezd z kopce) spíše marketingová záležitost. Běžně s autem spíše "přibržďujete" a to se nabíjecí proces u klasické olověné baterie nestačí efektivně zahájit. Rekuperace se používá jednoznačně pro odvedení brzdného tepla z motorů. Při krátkodobém brždění se tak energie spotřebuje na ohřev v baterii při otočení chamické reakce, nabíjecí účinek to spíše nemá než má. Možná se dá hovořit spíše o tom, že při rekuperaci brzdná energie pokrývá spotřebu vozidla místo baterie, než žeby se baterie nějak výrazně dobíjela.
Výše uvedené platí pro manipulační techniku s mokrou olověnou baterií, je možné že moderní akumulátory na bázi Lion budou reagovat rychleji a tedy se stačí i trošku nabít.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Simek
Sent: Sunday, November 21, 2010 7:40 PM
To: HW-news
Subject: Re: Elektromobily

On Sun, 21 Nov 2010, Michal Gregor wrote:

> Zajimave cteni:
> http://www.autorevue.cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel
>
> Treba vypocet baterie: 550kg baterie pojme energii jakou ma sest litru
> benzinu.

Prijde mi ze ty ucinnosti spalovacich motoru jsou v tom clanku velmi prehnane, ve skutecnosti to bude mene a navic se tam nepocita s tim ze kdyz stojite v kolone tak spalovaci motor spaluje ale elekricky ne, elektricky motor take rekuperuje pri brzdeni.

Co se ale u elektromobilu moc neupozornuje je jak to bude v lete chladit a hlavne jak to bude v zime topit. Protoze auto je takova sklenena vyloha bez tepelne izolace a kdyz s tim chcete jet v zime pri -15ti stupnich a mit uvnitr +20 , tak to je pekna spotreba energie na topoeni.