Mal? kv?z na v?kend

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Listopad 21 04:35:16 CET 2010

BINGO!
  Ano, jde o klasickou elektronku, vakuovou diodu. Včera jsem tu opravoval
nějaké zesilovače, přehraboval jsem se ve svých zásobách a našel jsem VN
usměrňovač do televizoru DY86, který už dnes patrně v původním použití
nevyužiji, tak jsem si s ním trošku hrál. Pro zajímavost, při přežhavení
vlákna 4V dával na anodě nějakých -12 - -15V, záleželo na tom, za jaký konec
lampy se to drželo a čím se to měřilo. Pamatuji, že jako kluk jsem měl
nějakou lepší elektronku, tuším PY88, ta dávala i přes 20V a bylo to i
měřitelné ampérmetrem.
  Zdraví Pavel.