Zaznam zvuku z mikrofonu do PC

Čtvrtek Listopad 18 09:33:23 CET 2010

Když vidím ty ceny ... mám Zoom H2
http://www.lidlmusic.cz/katalog/zoom-h2-handy-recorder-0-546702020
Není to sice tak malinké, ale zato je kvalitní. Postavíte doprostřed
stolu, zapnete všechny čtyři mikrofony a buď namícháte do sterea, nebo
nahrajete jako čtyřkanál. Máte tam všechno. Nebo pokud budete shánět
elektretový mikrofon, jsou dva typy. Ten levný (kapsle za pár korun) má
jako elektret jen zpolarizovaný plast membrány a dost šumí. Ty lepší
jsou back electret a mají vzadu váleček z elektretové hmoty. Kapsle jsou
delší, dražší a šumově porovnatelné s kondenzátorovými mikrofony (ty
mají polarizační napětí přivedené ze zdroje). Kdysi jsem dělal "měření"
šumu http://vaelektronik.cz/bastl/elektret.html
Vyzkoušel jsem i takové mrňavé kapsle (snad průměr 6 mm) vytažené z
počítačového monitoru a byly o dost lepší než ty 10 mm. Ale šum je jen
jedna věc. Pokud chcete aby tomu bylo rozumnět při snímání třeba ze 2 m
v místnosti s poloměrem dozvuku 0,5m, potřebujete stereo mikrofon. Tyhle
kapsle z GM a podobných drogerií jsou kulové, z těch stereo mikrofon
neuděláte. Ve stereu teprv uši dokážou dozvuk místnosti eliminovat tak
aby nesnižoval srozumitelnost.

Anděl

Dne 17.11.2010 19:52, Michal Krestan napsal(a):

> Vyzkousejte toto
> http://www.skrytatechnika.cz/skrytatechnika-cz/eshop/0/0/5/29-TAR-21-miniaturni-audio-rekorder
> Chodi to naprosto vyborne a nemusite se bat spatne citlivosti. Pokud
> Vam jde o cenu, napiste soukrome.
>
>            Michal
>
> ----- Original Message ----- From: "zu1234" <zu1234 na seznam.cz>

>>> nebo: